Stichting CommBat wil verbeterde communicatieopleiding

Stichting CommBat wil verbeterde communicatieopleiding
  • Content
  • 8 jul 2015 @ 13:19
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • TrendsCommunicatieOnderzoekMarketing

Stichting CommBat gaat samenwerken met de faculteit Gedrags- en Communicatiewetenschappen van de Universiteit Twente om mogelijkheden te verkennen van een Body of Knowledge (BoK) of Communication. CommBat is van mening dat het vakgebied van communicatie in de laatste twee decennia zo is uitgebreid dat het steeds moeilijker wordt om vast te stellen wat in de praktijk van de professionele beroepsuitoefening wordt verstaan onder het woord ‘communicatie' en wat tot de taken van communicatiemedewerkers moet worden gerekend.

Daarom wil CommBat zo scherp mogelijk voor de bril krijgen wat de aard van de werkzaamheden is en welke kennis en vaardigheden hiervoor essentieel zijn. Zo meldt het persbericht. Samen met de UT wordt gekeken in hoeverre een ‘Body of Knowledge' (BoK) hierin verbetering kan brengen, en/of in hoeverre er meer behoefte is aan een verduidelijking van de kernkennis en vaardigheden. De BoK richt zich niet op wat een student zou moeten kennen, maar op wat er te weten valt over een gegeven discipline, al of niet binnen een bepaald tijdvak, maar doorgaans altijd in de actuele situatie. De BoK is zo bezien een permanent systeem dat meegroeit in de tijd. Onderzoeker en universitair docent Organisatiecommunicatie aan de Universiteit Twente dr. Mark van Vuuren is namens de universiteit toegetreden tot de Raad van Advies van CommBat Permanent systeem.

Grenzen aangeven leerprogramma’s
Juist in deze tijd van opmerkelijke ontwikkelingen op mediagebied is het voor onderwijsinstituten, studenten en werkgevers lastig om respectievelijk de grenzen van het leerprogramma te bepalen, te overzien wat er in de praktijk precies wordt gevraagd in een gegeven werksituatie, en aan welke eisen een communicatiemedewerker kan en moet voldoen. Sinds de oprichting van de Stichting Commbat wordt er op diverse gebieden flink aan de weg getimmerd. Ook de Talent Coach trajecten zijn volop in ontwikkeling. De Raad van Advies bestaat inmiddels uit 12 personen die een enorme expertise hebben opgebouwd binnen het vakgebied communicatie. Ook melden zich nieuwe bloggers aan die op dit platform  willen publiceren.
 

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken