Pensioen aan de man brengen is geen bier verkopen

Pensioen aan de man brengen is geen bier verkopen
  • Content
  • 2 sep 2015 @ 14:07
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnderzoekPrint

Op 10 september presenteert Kornelis Wetsema zijn boek ‘Bier verkopen kan iedereen’, waarin hij interviews met pensioencommunicatieprofessionals gebundeld heeft, aangevuld met eigen inzichten. Voor het boek sprak hij met twintig specialisten. De interviews staan op zich, maar vertellen samen een verhaal. Hoe het anders kan. Hoe het beter moet.

‘Iedereen heeft zijn of haar eigen mening. Vaak met overeenkomsten, maar soms ook best verschillend’, vertelt Wetsema. 'Ik heb de verhalen daarom de verhalen gelaten. Iedere lezer kan eruit pikken wat hem of haar het meest aanspreekt. Ik hoop dat het een inspirerend en boeiend geheel is geworden. Met een grote lijn, maar ook met praktische tips en handvatten. Wetsema sprak met wetenschappers en mensen uit de praktijk. Bij de grootste fondsen en uitvoerders van Nederland, maar ook met kleinere. Prijzenwinnaars, zoals PWRI en PNO Media. En met mensen van drie universiteiten. Maar ook de toezichthouder komt aan het woord. En een afstudeerder bij zijn eigen bureau, Catapult. Hij deed zijn afstudeeronderzoek naar het bereiken van jongeren.

Samenvatting
Het eerste interview deed Wetsema met Roos Kuip, hoofd communicatie van de Pensioenfederatie. Zij was enthousiast en bood spontaan aan hem na zijn twintig gesprekken zelf te interviewen. De weerslag daarvan sluit het boek af en dient als samenvatting. Veel onderwerpen uit het boek komen daar nog eens samen. De titel van het boek is gebaseerd op uitspraken van meerdere specialisten. Vaak werd de communicatie van grote biermerken als voorbeeld aangehaald.

Nieuwsgierig
De auteur is eigenaar van  communicatiebureau, Catapult uit Hellendoorn, dat sinds 2011 actief is in de pensioensector. Uit nieuwsgierigheid en op zoek naar dé oplossing trok hij de stoute schoenen aan en benaderde mensen uit de sector. Uiteindelijk resulterend in een boekje met ongeveer 270 pagina’s over pensioencommunicatie. 

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken