Best gelezen artikelen contentmarketing november 15

Best gelezen artikelen contentmarketing november 15
  • Content
  • 31 dec 2015 @ 09:57
  • Link
  • Lisette Gerbrands
    Lisette Gerbrands

    Eindredacteur / webredacteur MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • ContentStorytellingInterview

Zoals u de laatste weken van ons gewend bent, stelt de redactie Contentmarketing iedere week een maandoverzicht samen met de vijf best gelezen artikelen en drie meest populaire blogs over contentmarketing. De maanden januari tot en met oktober zijn al geweest en daarom vandaag het elfde overzicht met de best gelezen artikelen en blogs van de maand november.

De vijf best gelezen artikelen over contentmarketing

Airbnblogger gaat wereldreis verslaan
Het is nu of nooit, dacht Yolan Post (27). ‘Ik wilde altijd al een wereldreis maken. Na mijn studie HBO kreeg ik een mooie baan als – inmiddels – marketing/sales director bij muziekzender Xite. Verleidelijk om daar te blijven, maar die wereldreis maken bleef trekken. Nu heb ik voor een jaar afscheid genomen van mijn werkgever. Ik vertrek over vier weken en ga met mijn fanaccount op Instagram bloggen. Tijdens mijn reis verblijf ik in Airbnb stays.’ 

De beste contentmarketing voorspellingen voor 2016
‘Het is de tijd dat content voorspellers en marketing futurologen opkijken uit hun kristallen bol en de belangrijkste contentmarketing trends voor het komend jaar gaan voorspellen. Zelf doe ik dat ook elk jaar’, zegt Michael Brenner , hoofd strategie bij het contentmarketing platform NewsCred. Brenner vervolgt: ‘En hoewel ik het even vaak bij het verkeerde als bij het rechte eind gehad heb, denk ik dat ik er goed aan heb gedaan toekomstige trends vast te stellen. Dat maakt me geen futuroloog of bookmaker: ik denk dat ik me liever bij mijn echte baan houd. De meeste van deze voorspellingen kwamen veel later uit dan ik dacht.’ De voornaamste marketing trend van 2016 is volgens Brenner het volwassen worden van ad blocking. 

[Interview] Marie Claire van Hessen van bureau MCPR
‘Tegenwoordig kan iedereen een influencer en storyteller zijn. Onze passie ligt in het creëren van waardevolle content. We spread the word. We werken graag samen met klanten die iets authentieks te vertellen hebben en ondernemend en innovatief zijn.’ Aan het woord is Marie Claire van Hessen (32). In 2012 startte ze met bureau MCPR én met Ground3d – het platform voor 3d printen. Inmiddels wordt Van Hessen ondersteund door een team van 8 communicatie vrouwen. In dit interview vertelt ze over haar passie. 

Hoe je storytelling opneemt in je videostrategie
We zien een explosie van video in de digitale wereld, een trend die nog versterkt wordt door de voorspelling van Cisco dat in 2017 69 procent van al het internetverkeer door consumenten video zal zijn. Merken moeten daarom zorgvuldig naar hun videostrategie kijken. Zo schrijft Maeve Hosea op de site van Marketing Week. Ze geeft een aantal voorbeelden hoe verschillende merken omgaan met storytelling in combinatie met video. 

[Interview] Pim Nap oprichter van Studio Piraat
amen met Fabian Meijer richtte Pim Nap in 2002 Studio Piraat in Den Haag op. Inmiddels telt het bureau 11 medewerkers en is Studio Piraat al lang niet meer alleen een ontwerpstudio. Recent onderging Studio Piraat een rebranding. Nap: ‘We zijn gegroeid richting multidisciplinair bureau op het gebied van ontwerp én communicatie. In 13 jaar tijd is er ontzettend veel veranderd, niet alleen bij ons bureau, maar zeer zeker ook de vragen uit de markt. Ontwerp bureaus die lauter ontwerpen hebben geen toekomst. Eigenlijk hadden we die rebranding al eerder door moeten voeren.´


De drie best gelezen blogs over contentmarketing

Contentmarketing, daar is vakmanschap voor nodig
Content Marketing, The Next Step. Do or Die. Het is een mooie titel van een mooi congres. #cmc2015 Do or Die? Beetje 'over the top'? Misschien wel. Maar toch staan we voor de volgende stap. En als die niet wordt gezet leidt dat tot nóg meer metaalmoeheid rond het begrip contentmarketing. Het is zo langzamerhand een containerbegrip geworden. Filmpje maken? Ja, want dat is contentmarketing. Blogging, vlogging of andere uitingen bedenken? Contentmarketing! Terwijl we er daarmee natuurlijk niet zijn.
Dit blog werd geschreven door Bert Groothand

Drie zorginstellingen die effectief gebruik maken van storytelling
Patiënten worden online steeds actiever. Uit onderzoek is gebleken dat meer dan driekwart van de Nederlandse bevolking het internet raadpleegt voor medische informatie. In haar zoektocht naar betrouwbare bronnen, maakt zij gebruik van Google, websites of social media. Juist hier liggen de kansen voor zorgorganisaties. Zij kunnen online, door middel van persoonlijke verhalen, relevante informatie delen, de patiënt op een persoonlijke wijze aanspreken en een vertrouwd gevoel creëren. Oftewel storytelling!
Dit blog werd geschreven door Jesse Gosse

Waarom Marijke Helwegen wél een Grand Prix Content Marketing had moeten winnen
Marijke Helwegen en LVB Networks waren samen genomineerd voor een Grand Prix Content Marketing in de categorie Beste Viral. En het blijft bij een nominatie. Volkomen onterecht. Aldus WC-eend. En dat onderbouwen we natuurlijk grondig. Omdat deze BN’er contentmarketing begrijpt, daarom. En om nog een aantal andere redenen.
Dit blog werd geschreven door Patrick Severein

Weten wat de best gelezen artikelen en blogs over contentmarketing uit eerdere maanden waren? Hieronder de links naar het overzicht per maand:
Januari 
Februari 
Maart

April 

Mei 
Juni 
- Juli 
- Augustus 
September 
Oktober

Lisette Gerbrands

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken