Nieuwe paralympische campagne 'We are all born athletes'

Nieuwe paralympische campagne 'We are all born athletes'
  • Content
  • 4 jan 2016 @ 15:36
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • VideoSport

Als partner van het IPC (International Paralympic Committee) en sponsor van Paralympic TeamNL wil BP meer aandacht genereren voor de Paralympische atleten op hun weg naar Rio de Janeiro. BP en Ogilvy & Mather Amsterdam creëerden een campagne waarin een aantal succesvolle Paralympische atleten de hoofdrol spelen: ‘Blade Babe’ Marlou van Rhijn, rolstoel tennisster Jiske Griffioen en handbiker/ triatleet Jetze Plat.

We Are All Born Athletes. Of je nu klein, groot, valide of invalide bent: iedereen heeft de potentie om te sporten en zichzelf maximaal uit te dagen. Paralympische atleten vormen een goed voorbeeld aangezien zij over een bepaalde mentaliteit beschikken die voorbij fysieke aspecten gaat. Dit gedachtegoed is duidelijk terug te zien in de lanceringsfilm met Marlou van Rhijn.

Achter de schermen
Naast de film creëerden BP en Ogilvy & Mather Amsterdam een speciaal campagneplatform My Road to Rio. Met exclusieve content van de atleten op hun weg naar Rio biedt dit platform een unieke blik achter de schermen. De campagne zal in Nederland te zien zijn en is daarnaast te volgen op www.MyRoadToRio.nl.

Bron van inspiratie
De samenwerking tussen BP en het Paralympic TeamNL sluit nauw aan op BP’s aspiratie om een actieve rol in de Nederlandse samenleving te vervullen. 'De Paralympische sport trekt de afgelopen jaren steeds meer aandacht. Vooral vanwege de fantastische resultaten van de paralympische atleten', zegt Jacoline Poldervaart, manager communications & External Affairs bij BP Nederland. 'Zij zijn een bron van inspiratie voor ons allemaal en wij leveren graag een bijdrage aan de verdere ontwikkeling van dit succes.'

 

Darre van Dijk: 'De Paralympische campagne die we samen met BP ontwikkelden laat zien dat de “human spirit” voor iedereen de meest belangrijke bron van energie is.'

 

Credits

  • Darre van Dijk (CCO)
  • Rob Voortman (Copywriter)
  • Benjamin de Villiers (Art Director)
  • Brenda Bentz van den Berg (Agency Producer)
  • Joris Postema (Director)
  • Wiro Felix (DOP)
  • JB Macrander (Producer Bonanza films)

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken