Nieuwe paralympische campagne 'We are all born athletes'
- Content
- 4 jan 2016 @ 15:36
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- VideoSport
- 4 jan 2016 @ 15:36
- Redactie MarketingTribune
Als partner van het IPC (International Paralympic Committee) en sponsor van Paralympic TeamNL wil BP meer aandacht genereren voor de Paralympische atleten op hun weg naar Rio de Janeiro. BP en Ogilvy & Mather Amsterdam creëerden een campagne waarin een aantal succesvolle Paralympische atleten de hoofdrol spelen: ‘Blade Babe’ Marlou van Rhijn, rolstoel tennisster Jiske Griffioen en handbiker/ triatleet Jetze Plat.
We Are All Born Athletes. Of je nu klein, groot, valide of invalide bent: iedereen heeft de potentie om te sporten en zichzelf maximaal uit te dagen. Paralympische atleten vormen een goed voorbeeld aangezien zij over een bepaalde mentaliteit beschikken die voorbij fysieke aspecten gaat. Dit gedachtegoed is duidelijk terug te zien in de lanceringsfilm met Marlou van Rhijn.
Achter de schermen
Naast de film creëerden BP en Ogilvy & Mather Amsterdam een speciaal campagneplatform My Road to Rio. Met exclusieve content van de atleten op hun weg naar Rio biedt dit platform een unieke blik achter de schermen. De campagne zal in Nederland te zien zijn en is daarnaast te volgen op www.MyRoadToRio.nl.
Bron van inspiratie
De samenwerking tussen BP en het Paralympic TeamNL sluit nauw aan op BP’s aspiratie om een actieve rol in de Nederlandse samenleving te vervullen. 'De Paralympische sport trekt de afgelopen jaren steeds meer aandacht. Vooral vanwege de fantastische resultaten van de paralympische atleten', zegt Jacoline Poldervaart, manager communications & External Affairs bij BP Nederland. 'Zij zijn een bron van inspiratie voor ons allemaal en wij leveren graag een bijdrage aan de verdere ontwikkeling van dit succes.'
Darre van Dijk: 'De Paralympische campagne die we samen met BP ontwikkelden laat zien dat de “human spirit” voor iedereen de meest belangrijke bron van energie is.'
Credits
- Darre van Dijk (CCO)
- Rob Voortman (Copywriter)
- Benjamin de Villiers (Art Director)
- Brenda Bentz van den Berg (Agency Producer)
- Joris Postema (Director)
- Wiro Felix (DOP)
- JB Macrander (Producer Bonanza films)
- Marlou van Rhijn
- BP
- IPC
- Ogilvy & Mather Amsterdam
- Paralympic TeamNL
- platform
- video
- International Paralympic Committee
- aandacht
- Jetze Plat
- Jiske Griffioen
- sponsor
- content
- campagne
- partner
- Paralympische atleten
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
- Nieuwe campagne Toegift brengt... 03-04-2024
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing