Verhalen om niet te verdwalen

Verhalen om niet te verdwalen
  • Content
  • 25 jan 2016 @ 16:00
  • 10367 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • PrintMerken

We leven in een overgerationaliseerde zakelijke wereld. Koning spreadsheet, KPI’ s en het geloof in een maakbare wereld domineren. In dit boek belichten de auteurs Jan Spackler en Ruud Heijenga daarom de andere kant van de medaille, die van het onbewuste en irrationele. In twaalf verhalen vertellen ze hoe organisaties zich op een natuurlijke wijze kunnen transformeren tot bezielde merkorganisaties.

De verhalen geven naar analogie van De reis van de held van Joseph Campbell inzicht in de reis welke merkorganisaties maken in de huidige logaritmisch versnellende context. Een reis in de buitenwereld welke volgens Carl Jung onlosmakelijk verbonden is met de reis naar binnen, naar de ziel van de organisatie, naar de wereld van het onbewuste en de archetypen. Een verhalenbundel over groei en verdieping van merkorganisaties als levend organisme.

Naast verhalen over Transities binnen retail (De Roma in Antwerpen, Rabobank en de coöperatie, innovatie van citizenM, de vuurproef voor Volkswagen AG, Heineken & Design, de 9+ klantreis van Carglass, Jumbo’s familiecultuur en marktprestaties en de bezieler van Het Oogziekenhuis) een aantal interviews met Arjan Erkel, Andi Lothian, Stephan van Slooten en Tjeu van den Berk.

Verhalen om niet te verdwalen is een rust in de wereld van de vele zware mechanische benaderingswijze.

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken