[Nationale Coverdag] Iebele van der Meulen, Linda.

[Nationale Coverdag] Iebele van der Meulen, Linda.
  • Content
  • 26 apr 2016 @ 08:45
  • 8355 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • PrintTijdschriftuitgeversTijdschriften

De Nationale Coverdag komt er weer aan! Op dinsdag 17 mei staat staat de cover in de spotlight. Iebele van der Meulen, creative director van Linda. magazine, is één van de sprekers. Aan welke eisen moet een goede cover voldoen? Hebben bladen nog wel toekomst? Van der Meulen geeft alvast antwoord op vijf vragen.

Iebele van der Meulen (47) studeerde cum laude af aan de Modeacademie Charles Montaigne en werkte als freelance fashion stylist voor onder meer Man, Elegance, Marie Claire, La Vie en Rose, Linda., Gucci, De Bijenkorf en V&D. Sinds 2004 is hij photography director bij Linda. plus specials en sinds 2011 ook editor in chief van Linda.mode, Linda.wonen, Linda.man en L’Homo.

Aan welke eisen moet een goede cover voldoen?
‘Een goede cover getuigt van lef en humor. Hij moet bijzonder zijn, maar ook toegankelijk voor een brede doelgroep en er moet altijd wel iets op staan waarvan je denkt: “O jee, kan dit wel?”’

Wat was je mooiste cover en waarom?
‘De cover van Linda. #111, omdat Linda de Mol de eendenbek zo kundig hanteert.’ (zie hieronder, red.)

Op welke titel ben je stiekem jaloers vanwege mooie covers?
‘Love magazine. Omdat er een enorme creatieve vrijheid vanaf spat en ze altijd op een geweldige manier spelen met het logo.’

Hebben bladen nog toekomst?
‘Ja, maar alleen als ze worden gemaakt zonder bemoeienis van bovenaf, zonder krankzinnige bezuinigingen en als onderdeel van een groter platform. Met op alle fronten de allerbeste mensen van het vak, en vooral: met ontzettend veel plezier.’

Waarom moet iedereen op 17 mei naar jou komen luisteren?
‘Omdat we het gaan hebben over de beeldtaal van Linda., de plank soms volledig misslaan en het leukste covermodel van Nederland.’

Over de Nationale Coverdag
Hoe komen art directors en hoofdredacteuren tot een keuze voor de cover? Door wie worden zij geïnspireerd? Welke factoren spelen een rol bij de uiteindelijke coverkeuze? Welke creatieve grenzen worden in dat proces opgezocht en overschreden? Beleef het zelf en discussieer mee met deze bekroonde topontwerpers uit de wereld! De Nationale Coverdag staat in het teken van bezieling, die nog eens extra wordt gevoed dankzij dagvoorzitter Sjaak Hoogkamer, hoofdredacteur van MarketingTribune. Voor iedereen die inspiratie zoekt bij het maken van topcovers komt deze dag naar Amsterdam!

Wanneer: dinsdag 17 mei 2016
Locatie: De Persgroep, Amsterdam

Bekijk het volledige programma hier.
Aanmelden kan hier.

Lees ook:
[Nationale Coverdag] Aart Aarsbergen, National Geographic
[Nationale Coverdag] Barbara van Beukering, Paper

 

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken