Webby Awards voor onder meer Spotify en Vice

Webby Awards voor onder meer Spotify en Vice
  • Content
  • 9 mei 2016 @ 11:15
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • AwardsDesignawards

Streamingdienst Spotify en mediabedrijf Vice zijn dit jaar de grote winnaars van de Webby Awards, de 'Oscars van het internet'. Ze kregen beide dertien prijzen.

Vice.com won onder andere de Webby voor ‘beste culturele website’, i-D werd benoemd tot ‘beste fashion & beauty website’ en ook reportages over vluchtelingen in Berlijn, militaire robots en klonen van mammoets werden bekroond met een ‘Oscar van het internet’. Spotify heeft onder meer het beste ontwerp. Ook National Geographic, The New York Times, congresreeks Ted, Google en betaalzender HBO vielen in de prijzen.

Amerikaanse presidentsverkiezingen
Enkele prijzen hadden een link met de komende Amerikaanse presidentsverkiezingen. Het beste politieke blog is FactCheck.org, dat kijkt of claims van kandidaten kloppen. Ook de site AvoidTrump won. Die geeft voor elke stad een overzicht van plekken waar mensen de minste kans lopen om Donald Trump tegen het lijf te lopen. Black Lives Matter, het burgerprotest tegen politieoptreden tegen zwarte Amerikanen, kreeg een prijs als sociale beweging.

Van Tinder tot Neymar
Ook datingapp Tinder, presentator Jimmy Kimmel, Netflix, de Nasa, YouTube, House of Cards en Game of Thrones vielen in de prijzen. Satirische nieuwssite The Onion kreeg een oeuvreprijs. Barcelona-speler Neymar heeft de beste sportsite. De beste nieuwssite is The Intercept, een project van Glenn Greenwald, de verslaggever die met klokkenluider Edward Snowden de Amerikaanse afluisterpraktijken aan het licht bracht.

Een vakjury, met onder anderen internetpionier Vint Cerf, kende de Awards toe. Daarnaast werden meer dan twee miljoen stemmen uitgebracht voor publieksprijzen. De uitreiking zelf is op 16 mei. De Webby Awards staan erom bekend dat de winnaars hun dankwoord moeten beperken tot vijf woorden. (ANP)

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken