'Consumenten prikken door betaalde reviews heen'

- Content
- 4 nov 2016 @ 12:09
- 18448 x gelezen
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - OnderzoekCommunicatieContentVloggen
- 4 nov 2016 @ 12:09
- 18448 x gelezen
- Redactie Contentmarketing
Consumenten hechten weinig waarde aan reviews van bloggers en vloggers zodra ze merken dat deze door producenten betaald zijn voor hun oordeel over nieuwe producten, dit blijkt uit onderzoek uitgevoerd door bureau Panelwizard in opdracht van communicatiebureau TerrierCom.
Het onderzoek werd uitgevoerd onder 525 Nederlandse consumenten in de leeftijdscategorie 16-35 jaar. Nog meer resultaten: meer dan driekwart van ondervraagde consumenten (76%) zegt het als storend te ervaren als een review niet afhankelijk is. Meer dan 60% van de ondervraagden vindt dan ook dat de producten die worden getest, zelf moeten zijn aangeschaft door de blogger of vlogger.
Consumenten checken steeds vaker online reviews van bloggers of vloggers voordat ze een aankoop doen. Ruim 60% van de respondenten in het onderzoek vindt het belangrijk om reviews te lezen of te bekijken voordat hij/zij tot aankoop van het product overgaat. Blogs en vlogs over bueaty, fashion, lifestyle en food hebben zich hiermee de afgelopen jaren ontwikkeld tot krachtige media die een grote invloed hebben op het consumptiepatroon.
Cas Heuvelmans, eigenaar van TerrierCom, stelt: 'Transparantie over samenwerkingen is cruciaal. Maar voor bloggers én merken is het belangrijk allereerst kritisch te zijn op welke samenwerkingen ze aangaan. Voor beiden geldt dat er een authentieke match moet bestaan. Dat is de enige manier voor vloggers om een duurzaam businessmodel te onderhouden dat deels gebaseerd is op reviews van producten.'
Ga voor meer informatie naar de website.
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Britse tennisster Raducanu hoofdrol... 30-06-2022
- Nieuwe koffiecups en 'retespannende'... 29-06-2022
- Zwitserleven lanceert merkcampagne... 28-06-2022
- NTR Podcastprijs naar docu over... 27-06-2022
- Mastercard lanceert muziekalbum27-06-2022
- Podcast CMOtalk verhuist naar BNR27-06-2022
MarketingTribune Events
- 28sep 2022
CustomerFirst Congres
- 6okt 2022
Grand Prix Content Marketing
- 13okt 2022
Shopping Today
- 1nov 2022
Dutch Podcast Conference