Branded Content Event 2017: interactiviteit voorop
- Content
- 3 feb 2017 @ 15:01
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - EvenementBranded contentBranded Content EventContent
- 3 feb 2017 @ 15:01
- Lucas Boon
Met 600+ bezoekers zat DeFabrique ramvol, op donderdag 2 februari tijdens het Branded Content Event. Het inhoudelijke programma speelde zich af in Loods 8, maar minstens zo interessant (en gezellig!) was het in de industriële hal waar tout branded content NL samenkwam om te netwerken maar ook om ballen te gooien met BrandDeli of BN'ers te raden bij de 538-stand.
Toekomstpsycholoog Tom Kniesmeijer had de eer het event af te trappen. Organisaties hebben een eigen identiteit nodig, zo betoogt hij. 'Zonder karakter ga je het als merk anno 2017 niet meer redden en wordt het hoog tijd voor merktherapie.' En: 'Heb vertrouwen in je merk, dat is bijna nog belangrijker dan liefde.'
Djémilah Dalhuisen vervolgens zet met ING - zoals wel meer merken - influencers in om de boodschap van haar bedrijf over te brengen. Onder meer Willie Wartaal en de heren van StukTV zijn te vinden op het YouTube-kanaal van de bank. Waarom? Echtheid staat voorop, als het aan ING ligt. Nog een paar tips voor de creatieven in de zaal: 'Durf eerlijk te zijn en maak duidelijk wie de opdrachtgever en afzender is.' En: 'Als het niet lukt, heb het lef met je samenwerking te stoppen.'
Wederom kwam vandaag het onderwerp 'millennials' aan bod, tijdens het panel met Jos van den Bergh (Renault), Gijsbregt Brouwer (‘trendwatcher’) en Nadine de Ridder (‘media specialist’). Laatstgenoemde stelt: 'Bedenk wat je met je content wilt bereiken en wat jouw merk goed past. Dat kunnen drie dingen zijn: entertainen, inspireren of informeren.' Nog belangrijker wellicht, daar is-ie weer: wees authentiek. Brouwer: 'Als horlogemerk hoef je niet per definitie dat klokje in de cameralens te duwen. Daar prikt de consument zo doorheen, plus het levert geen interactie op. En dat heb je soms wel nodig, zeker op social media.'
Na de goed verzorgde lunch (voor uw info: rijkgevulde broodjes tonijn, humus en pulled pork) stonden er tal van interessante sprekers (De Persgroep, Nespresso, Sanoma SBS) op het programma, maar meest in het oog springend was ongetwijfeld de traditionele live pitch, dit jaar van Tele2. Het idee: op basis van een content briefing van de telecomaanbieder mochten Universal Music Group & Brands, Telegraaf Media Groep en Sanoma SBS hun idee pitchen voor een branded content-campagne... live!
Na wat gehannes met het geluid (raar dat dat anno 2017 nog voorkomt) had TMG naar mening van ondergetekende de beste pitch: iedereen #mobilefreeday voor één dag. Social Influencers stelde voor om met een bups influencers de boot op te gaan maar uiteindelijk ging Universal er met de winst vandoor. 'Wij hebben beschikken over de grootste artiesten, niet over klanten. Maak daar dus gebruik van.'
Maar ook voor wie even geen zin had in termen als brand journey en merkpositionering, kon de gehele dag zijn lol op in de industriële hal van DeFabrique. Interactiviteit stond – net als bij het inhoudelijke programma – voorop. Razende reporter Willem-Albert Bol (Persgroep) rende rond, er was een Voetbal International-quiz en je kon je toekomst laten voorspellen door een heuse waarzegster. Of natuurlijk bijpraten met gelijkgestemden onder het genot van een goede cappuccino of na afloop met bier en bitterbal. Goed voor je (content)marketing!
Meer beeld? Bekijk de BeeldRSVP.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
- Nespresso gaat tot op de bodem met... 27-03-2024
- Live uitzending Olympische Spelen op... 20-03-2024
- Yune wint pitch tijdens Branded... 19-03-2024
- Branded Content Event 2024: AI en... 19-03-2024
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing