Monica Geuze: 'Marketeers zijn nog teveel gericht op traditionele media'
- Content
- 30 mrt 2017 @ 10:49
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - ContentVloggenVideoSocial media
- 30 mrt 2017 @ 10:49
- Lucas Boon
Om hun doelgroep te bereiken doen marketeers er verstandig aan influencers in te zetten, zoveel is nu wel duidelijk. Maar hoe dan? En waar gaat het eigenlijk heen met die razendsnel veranderende wereld van YouTube? Aan het woord vlogger Monica Geuze (290.000 abonnees). 'Adverteren op tv is als schieten met hagel.'
De term influencer marketing omschrijft Monica als ‘promotie maken voor een merk door middel van het gebruik van een persoon die een positieve invloed heeft op zijn of haar doelgroep en die die tot actie kan zetten’. Als je als marketeer de doelgroep van een influencer goed kent, dan kun je volgens Geuze gericht targeten op die doelgroep. ‘Reclame via traditionele media zoals tv en radio is vaak duur en daarbij is het vaak schieten met hagel. Met name jongeren kijken en luisteren nauwelijks nog naar tv en radio. Ik vind het jammer dat sommige merken nog niet inzien hoe goed het is om te adverteren via influencers. Marketeers zijn vaak nog teveel gericht op traditionele media. Ik hoop dat er snel een ommekeer en meer acceptie voor ons komt, en er dus ook hogere budgetten worden vrijgemaakt om via de nieuwe media te adverteren.’
Bieber
Een voordeel voor de influencer in kwestie om met merken samen te werken, is volgens Geuze simpelweg dat ze er inkomsten mee genereren. ‘Ook kan het bijdragen aan een goede profilering, als je tenminste met het juiste merk samenwerkt.’ Echter, er kleven ook nadelen aan een dergelijke samenwerking: ‘Je kunt je geloofwaardigheid verliezen; als je samenwerkt met een merk dat gewoon niet bij jouw karakter past, dan hebben je volgers dat direct door.’ Een samenwerking die volgens Geuze wel succesvol is: T-Mobile en Ali B. ‘Dan is het plaatje compleet: verbindend, humor, toegankelijk, authentiek en ook nog eens sympathiek.’ Ook Justin Bieber en Calvin Klein bleek een succes: ‘#mycalvins ging viral, en het droeg ook nog eens bij aan een volwassener imago van Bieber.’
Dit artikel verscheen eerder in MarketingTribune 05.17, thema: influencer marketing.
Lees ook: Giel Beelen: 'Marketeers nemen influencers niet serieus'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
- Nespresso gaat tot op de bodem met... 27-03-2024
- Live uitzending Olympische Spelen op... 20-03-2024
- Yune wint pitch tijdens Branded... 19-03-2024
- Branded Content Event 2024: AI en... 19-03-2024
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing