Contentbureau breidt uit met twee copywriters: 'Content is helemaal geen koning'

Contentbureau breidt uit met twee copywriters: 'Content is helemaal geen koning'
  • Content
  • 5 apr 2017 @ 10:28
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • ContentPersonalia

Contentbureau heeft twee nieuwe content creators aangesteld: Suzanne Wijers en Koen Louage. Deze uitbreiding sluit aan op de groeiambitie van de LVT Group, waar het bureau onderdeel van is. Een korte introductie van de nieuwe krachten. Over hun persoonlijke doelen, favoriete merken en misvattingen over contentmarketing.

Suzanne Wijers (34) heeft de laatste vijf jaar als copywriter bij Mediatic gewerkt. Bij Contentbureau gaat ze aan de slag voor klanten in finance, IT en retail en houdt ze zich bezig met verschillende aspecten van contentmarketing, zoals conceptontwikkeling en marketing automation.

Wat wil je binnen nu en een jaar bereiken bij Contentbureau?
Het feit dat er aan klantzijde nog onvoldoende kennis is over marketing automation, betekent dat er voor ons werk aan de winkel is. Over een jaar wil ik met vijftig procent van onze klanten een serieus gesprek hebben gevoerd over de mogelijkheden van marketing automation.

Voor welke uitdaging staan contentmarketeers? Wat moet er beter?
De meeste marketeers hebben wel van marketing automation gehoord, maar weten niet hoe je de software daadwerkelijk voor je organisatie laat werken. Het is niet iets wat je even inricht en waar je vervolgens niet meer naar om hoeft te kijken. Voor zowel bureaus als bedrijven denk ik dat daar nog flinke stappen te maken zijn.

Welk merk is voor jou een voorbeeld?
Ik heb veel waardering voor Afas Software en hoe CEO Bas van der Veldt humor tot onderdeel van de bedrijfsvoering heeft gemaakt. Dan heb ik het over kleine grapjes (bijvoorbeeld wie het toilet bij Afas heeft bezocht), maar ook over goed doordachte stunts. Ik vind het bijzonder knap hoe hij dit tot handelsmerk van Afas heeft weten te maken.

Wat is de grootste misvatting op het gebied van contentmarketing?
Dat verhalen schrijven of een keer een magazine maken, contentmarketing is. Eén Allerhande-tijdschrift was een goede marketingcampagne van Albert Heijn geweest. Dat er nu een terugkerend magazine in de schappen ligt, er een website is waarop alle recepten staan en we op YouTube de instructievideo's kunnen zien; dát maakt het in mijn ogen contentmarketing.

Koen Louage (28) werkte hiervoor drie jaar als copywriter bij Colruyt Group. Bij Contentbureau is hij de eerste Belgische copywriter en neemt hij content voor de Vlaamse klanten voor zijn rekening.

Wat wil je binnen nu en een jaar bereiken bij Contentbureau?
In Nederland is Contentbureau al een gevestigde waarde. Met de kennis en ervaring van mijn Nederlandse collega's en mijn expertise willen we de komende maanden ook in België stevig voet aan wal zetten, in de eerste plaats door de bestaande Vlaamse klanten te adviseren en te ondersteunen op het gebied van contentmarketing.

Voor welke uitdaging staan contentmarketeers? Wat moet er beter?
Terug naar de basis van content. Met welke vragen zit de doelgroep? Dat zijn vragen waarop contentmarketeers moeten inspelen. We moeten echt af van het gegeven dat er content gemaakt wordt omdat iedereen dat doet. Er wordt nu zoveel content gemaakt dat meer dan 75 procent niet gelezen wordt. Dat is zonde van ieders tijd en geld. 

Welk merk is voor jou een voorbeeld?
Studio Brussel pakt hun content, en dan vooral op social media, op een verfrissende manier aan. Ze zijn er als de pinken bij om als eerste in België nieuwe technologieën te omarmen en die ook nog eens te laten aanslaan. Het feit dat studenten enkele jaren geleden tijdens college ook het officiële Snapchat-account mochten beheren, zegt meer dan genoeg. En dat een van die toenmalige studenten nu als social media manager bij StuBru werkt, zegt nóg meer.

Wat is de grootste misvatting op het gebied van contentmarketing?
Alles is tegenwoordig content, maar content is helemaal geen koning. Integendeel: als er nu iets een dienende rol heeft, dan is het wel content. Content maak je voor anderen, dus het moet content met inhoud zijn. Iets waar zij iets aan hebben. 

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken