PauwR neemt Eddit over: 'Contentmarketing staat bij veel adverteerders bovenaan het wensenlijstje'

PauwR neemt Eddit over: 'Contentmarketing staat bij veel adverteerders bovenaan het wensenlijstje'
  • Content
  • 20 apr 2017 @ 10:20
  • 7765 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • StrategieContent

PauwR Digital Marketing uit Tilburg heeft contentmarketingbureau Eddit uit Eindhoven overgenomen. PauwR voegt hiermee contentmarketing en leadkwalificatie toe aan het dienstenpakket. MarketingTribune in gesprek met PauwR managing partner Pieter Voogt (rechts op de foto) en Ron Groot, oprichter van Eddit.

Alle medewerkers en klanten van Eddit zijn mee overgegaan naar het bureau uit Tilburg, dat ook een kantoor heeft in Amsterdam. De naam Eddit verdwijnt. Eddit-oprichter Ron Groot heeft daar vrede mee: 'De laatste jaren zijn we getransformeerd van specialist in sales en acquisitie tot contentmarketingbureau. Daarbij merkten we dat onze klanten veel meer vragen hadden op het gebied van online marketing. Het zou te lang duren om deze kennis organisch op te bouwen, vandaar dat we aansluiting hebben gezocht bij PauwR, waarmee we al samenwerkten.'

Waarom was deze overname nodig? PauwR deed toch al prima zaken?
Pieter Voogt: Dat klopt, het gaat goed. Maar om voor onze klanten impact te kunnen blijven maken, kijken we continu kritisch naar ons dienstenaanbod. En naar de vraag bij onze klanten. Contentmarketing staat bij adverteerders bovenaan het wensenlijstje en is belangrijk in onze mediastrategie. Dan is het fijn als we dat voortaan zelf kunnen aanbieden.

Ik kan me voorstellen dat PauwR en Eddit ieder zo een eigen cultuur heeft. Gaat dit gaan problemen opleveren?
Het 'PauwR DNA' is ons grootste goed. Het gevaar ligt inderdaad op de loer dat je dat met een overname te grabbel gooit. Maar daarin doen we geen enkele concessie, dus in het overnametraject zijn we het langst bezig geweest om erachter te komen of het Eddit-team onze cultuur kan overnemen. Gelukkig bleek al na een paar weken dat dit inderdaad het geval is en dat de integratie nagenoeg vlekkeloos verloopt.

Wat gaat PauwR van Eddit leren en andersom?
We krijgen er veel nieuwe diensten bij, zoals e-mailmarketing en marketing automation. Daar gaan wij als PauwR dus veel van leren. Het Eddit team leert vooral hoe deze diensten in een geïntegreeerde digital marketingstrategie passen en hoe we er daardoor nog meer samen uit kunnen halen.

Wat is er door deze overname wezenlijk veranderd bij PauwR?
We lunchen voortaan in twee shifts, haha. Gelukkig gaat een deel van het team in elke lunchpauze buiten pingpongen, maar de rest van het team van dertig man past helaas niet meer tegelijkertijd in de lunchruimte. Behalve met lekker weer dan, want dan zitten we lekker op ons dakterras. 

Tot slot: hoe is je visie op de huidige bureauwereld?
Elk bureau is continu aan het nadenken over uitbreiden van het dienstenpakket of juist meer specialisatie. Die dynamiek is wat de bureauwereld momenteel bezighoudt én leuk maakt. Mijn visie hierop is dat je alleen moet doen waar je echt goed in bent of kunt worden. Voor de rest moet je samenwerken met partners. Dat blijven wij dan ook veel en graag doen met reclame-, media- en communicatiebureaus.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken