The Experience Conference: 'Live communicatie heeft nog altijd de meeste schwung'
- Content
- 4 apr 2017 @ 11:25
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - CommunicatieEvenementContent
- 4 apr 2017 @ 11:25
- Lucas Boon
Met een bezoekersaantal van 150+ zat de 'Wicked Grounds - The Warehouse' ramvol, gistermiddag tijdens de tweede editie van The Experience Conference. Live interactie met de doelgroep, dat moeten marketeers in de vingers krijgen.
'Leuk dat alles tegenwoordig online is, maar live communicatie heeft nog altijd de meeste schwung', zo trapte dagvoorzitter Rens de Jong af. 'Dus dat je de klant gewoon in de ogen kunt kijken.' Tikje paradoxaal; vervolgens werd de 'data-dj' gepresenteerd, waarbij je via je smartphone de sprekers vragen kon stellen - digitaal dus. Wel een leuke toevoeging op het event, hilariteit alom wanneer een bezoeker 'Red Bull nr Graafschap' de zaal in slingerde.
Eerste spreker was Arent Jan Hesselink die zijn 'Edelman trust barometer' presenteerde. Vertrouwen, daar draait het om bij (live) communicatie. Zeker voor accountmanagers; wie wilt verkopen moet vertrouwen uitstralen. En dat helpt nog altijd het beste wanneer je live bij de klant langsgaat. 'Welke merken hebben dat gegeven in de vingers?', vraagt de Jong. De zaal heeft gesproken:
De sprekers van The Next Web vervolgens hielden met hun bravoure The Warehouse in hun greep. Trots zijn zij op The Next Web Conference, het tech event dat jaarlijks 15.000 bezoekers naar de Amsterdamse Gashouder weet te trekken. Een paar learnings: 'Foto's schieten is zeker goed, maar gebruik slechts 10% van je beeld. Dus geen halvige foto's van het barpersoneel.' En: 'Schrijf van te voren een persbericht waar de lezer maar ook jijzelf bang van wordt.' Ofwel: durf een beetje op te scheppen. Brutalen hebben de halve wereld. Ook: 'Doe niet aan 'over-communicatie'. Mailings met het nieuws dat de early bird tickets bijna zijn uitverkocht, daar zit niemand op te wachten.'
Meest opvallend was de talk van Joost Rigter. 'Ik kan nog maar voor 0,8% zien', begon hij. En de zaal viel stil. Wederom interactie: iedereen kreeg een blinddoek om en moest zich zodoende voorstellen in een wereld van 'meer donker dan licht' te leven. Rigter's boodschap: 'Acceptatie en positiviteit, daar draait het om in het leven.' Kritische vraag uit het publiek: 'Hoe kunnen we dit dan toepassen in de praktijk?' Rigter: 'Door vooroordelen weg te nemen op het moment dat je met iemand gaat samenwerken.' Maar ook: 'Mond-op-mondreclame is belangrijk bij events. Ik weet zeker dat jullie dit gaan doorvertellen, en dat is weer goed voor de marketing van mijn verhaal maar ook van dat van The Experience Conference.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
- Nieuwe campagne Toegift brengt... 03-04-2024
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing