The Experience Conference: 'Live communicatie heeft nog altijd de meeste schwung'

The Experience Conference: 'Live communicatie heeft nog altijd de meeste schwung'
  • Content
  • 4 apr 2017 @ 11:25
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • CommunicatieEvenementContent

Met een bezoekersaantal van 150+ zat de 'Wicked Grounds - The Warehouse' ramvol, gistermiddag tijdens de tweede editie van The Experience Conference. Live interactie met de doelgroep, dat moeten marketeers in de vingers krijgen.

'Leuk dat alles tegenwoordig online is, maar live communicatie heeft nog altijd de meeste schwung', zo trapte dagvoorzitter Rens de Jong af. 'Dus dat je de klant gewoon in de ogen kunt kijken.' Tikje paradoxaal; vervolgens werd de 'data-dj' gepresenteerd, waarbij je via je smartphone de sprekers vragen kon stellen - digitaal dus. Wel een leuke toevoeging op het event, hilariteit alom wanneer een bezoeker 'Red Bull nr Graafschap' de zaal in slingerde.

Eerste spreker was Arent Jan Hesselink die zijn 'Edelman trust barometer' presenteerde. Vertrouwen, daar draait het om bij (live) communicatie. Zeker voor accountmanagers; wie wilt verkopen moet vertrouwen uitstralen. En dat helpt nog altijd het beste wanneer je live bij de klant langsgaat. 'Welke merken hebben dat gegeven in de vingers?', vraagt de Jong. De zaal heeft gesproken:

De sprekers van The Next Web vervolgens hielden met hun bravoure The Warehouse in hun greep. Trots zijn zij op The Next Web Conference, het tech event dat jaarlijks 15.000 bezoekers naar de Amsterdamse Gashouder weet te trekken. Een paar learnings: 'Foto's schieten is zeker goed, maar gebruik slechts 10% van je beeld. Dus geen halvige foto's van het barpersoneel.' En: 'Schrijf van te voren een persbericht waar de lezer maar ook jijzelf bang van wordt.' Ofwel: durf een beetje op te scheppen. Brutalen hebben de halve wereld. Ook: 'Doe niet aan 'over-communicatie'. Mailings met het nieuws dat de early bird tickets bijna zijn uitverkocht, daar zit niemand op te wachten.' 

Meest opvallend was de talk van Joost Rigter. 'Ik kan nog maar voor 0,8% zien', begon hij. En de zaal viel stil. Wederom interactie: iedereen kreeg een blinddoek om en moest zich zodoende voorstellen in een wereld van 'meer donker dan licht' te leven. Rigter's boodschap: 'Acceptatie en positiviteit, daar draait het om in het leven.' Kritische vraag uit het publiek: 'Hoe kunnen we dit dan toepassen in de praktijk?' Rigter: 'Door vooroordelen weg te nemen op het moment dat je met iemand gaat samenwerken.' Maar ook: 'Mond-op-mondreclame is belangrijk bij events. Ik weet zeker dat jullie dit gaan doorvertellen, en dat is weer goed voor de marketing van mijn verhaal maar ook van dat van The Experience Conference.' 

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken