[#1 Content Rally] Aart Lensink (LVB Networks): 'Er wordt van alles geprobeerd, maar te weinig afgemaakt'

[#1 Content Rally] Aart Lensink (LVB Networks): 'Er wordt van alles geprobeerd, maar te weinig afgemaakt'
  • Content
  • 11 mei 2017 @ 12:03
  • 10635 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • ContentPersonalia

Nieuw op MT/content: de Content Rally. Contentmarketeers aan het woord over hun favoriete merk, uitdagingen en misvattingen op het gebied van hun eigen vakgebied: content. Na het beantwoorden van de vragen geven zij het stokje door en komt er een nieuwe contentmarketeer of -creatief aan het woord. En we trappen af met: Aart Lensink, directeur en eigenaar van LVB Networks.

Wat is de grootste misvatting op het gebied van contentmarketing?
Dat alles journalistiek moet zijn.

Welk merk zet naar jouw idee contentmarketing het slimst in en waarom?
Albert Heijn, Ziggo, ABN AMRO MeesPierson en bol.com. Bol snapt net als Albert Heijn dat een enorm bereik met content héél dichtbij de transactie-omgeving waardevol is voor partners. Zij hebben de stap kunnen maken naar een uitgeefmodel met contentmarketing; heel knap. ABN AMRO MeesPierson heeft een niche ontdekt - de wereld van vermogenden - en maakt content die nergens anders vindbaar is voor de doelgroep van vermogenden. En Ziggo Zakelijk bouwt prachtige funnels met kwalitatieve content die goed bij het merk past. De content leidt vervolgens tot leads.

Welk merk zou naar jouw idee meer met contentmarketing moeten doen en waarom?
Geen van de bouwmarkten heeft een killer-strategie of -executie. Ik denk omdat de bouwmarkten hele zware jaren achter de rug hebben. In die jaren kwam contentmarketing juist op, maar zij bleven ervan weg. Nu zie je een paar initiatieven, maar nog geen winnaar.

Wat is op dit moment de grootste uitdaging voor contentmarketeers?
Een eigen koers durven varen is het allerlastigste. Er zijn veel hypes, goeroes, adviseurs en makers en relatief weinig standaard-cases die je kunt bestuderen. Dus wordt er van alles geprobeerd en weinig afgemaakt. Goed nadenken is het belangrijkste. En daarna consistent uitvoeren. Niet te snel met iets beginnen. Een andere grote uitdaging is je plek vinden in de grote contentwereld. Je concurreert om aandacht met alle andere media, dus je moet iets goed doen. Veel merken doen juist iets middelmatigs.

Aan wie geef je het stokje door en waarom?
Aan Claudia Leurink, een van de meest veelzijdige online kanonnen in ons land. 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken