4 vragen aan... Eelco Kingma (founder Dutch YouTube Gathering): 'Online video inzetten is lastiger dan je denkt'
- Content
- 3 mei 2017 @ 10:48
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - VideoContent
- 3 mei 2017 @ 10:48
- Lucas Boon
Eelco Kingma is founder van de Dutch YouTube Gathering, het online video event dat in het laatste weekend van april 17.000 bezoekers naar de Jaarbeurs Utrecht wist te trekken. We vroegen hem naar zijn event en waarom (en hoe) marketeers meer met online video zouden moeten doen.
Hoe kijk je terug op DYTG? Wat ging er goed en wat kan er beter?
Met 17.000 bezoekers hebben we een mooie groei doorgemaakt. We zijn erg blij met de nieuwe 'creator stand', een soort kanaal van je favoriete YouTuber maar dan offline. We ontvingen veel ouders die meegingen om hun kinderen te begeleiden, volgend jaar willen we de 'parent lounge' verder uitbreiden met meer activiteiten voor hen.
Waarom zouden marketeers YouTube (meer) moeten inzetten?
Dat is afhankelijk van hun behoefte, doelgroep en doelstellingen. Als je als bedrijf meer jongeren wil benaderen is online video - er is nog veel meer dan alleen YouTube - het beste platform dat je kunt inzetten. Als ik kijk naar DYTG dan bestaat onze doelgroep grotendeels uit jongeren; 8-18 met een uitloop naar 35 jaar.
Wat zijn de nadelen van YouTube als marketingtool?
Het gebruik van online video voor een marketeer is lastiger dan je denkt. Het maken van een goede video en het op de juiste manier inzetten kost vaak meer tijd en geld dan de meeste mensen denken. Echter als je als marketeer het lef hebt om creators (onder goede begeleiding) hun werk te laten doen, dan kan dat fantastische resultaten opleveren.
Welk merk zet naar jouw idee YouTube het slimst in en waarom vind je dat?
Samsung, omdat ze rondom de DYTG een mooie campagne hebben neergezet waarbij ze hebben laten zien dat ze begrijpen hoe je creators inzet. Creators moet je namelijk los durven laten en hun eigen ding laten doen. Daarnaast Coolblue, omdat ze op een eigen manier gebruik maken van online video bij het promoten van hun producten, zoals grappige instructie video's.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
- Nieuwe campagne Toegift brengt... 03-04-2024
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing