Snippet Media: 'Deels bureau deels uitgeverij'

Snippet Media: 'Deels bureau deels uitgeverij'
  • Content
  • 20 jun 2017 @ 10:31
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • DoelgroepenMakersContent

Online uitgeverij Snippet Media heeft tishiergeenhotel.nl gelanceerd, een humoristische website voor ouders van pubers. 'Over het algemeen zijn pubers best aardige en zelfs grappige huisgenoten' - en die kant gaat de nieuwe website laten zien. Aan het woord Barbara van Erp (rechts), oprichter en managing partner van Snippet Media, over vrouwelijke lezers, samenwerkingen met merken en influencers en de marketinguitdaging van de titels.

Snippet Media richt zich op puur online. Waarom eigenlijk? Saleswise is print toch nog altijd het meest winstgevend?
Je ziet overal de tarieven en advertentiebudgetten voor print dalen. Het is een aflopende markt. Bovendien is print veel duurder om te maken. Met bijvoorbeeld Me-to-We (voor ouders met jonge kinderen, red.) bereiken we nu 400.000 lezers per maand. Bovendien kunnen adverteerders enkele keren per maand of week bij onze lezers onder de aandacht worden gebracht, in plaats van een keer een pagina advertentie. Ik zie steeds meer adverteerders die op zoek zijn naar interactie en unieke content in plaats van een paginaatje print. We werken ook veel samen met Sanoma's Blogtoday. Daar zie je ook dat waar vorig jaar campagnes vaak 360 graden waren (tv, print en online) er nu ook vaan aanvragen zijn voor puur online campagnes.

Snippet Media maakt 'échte content, voor échte vrouwen'. Hoe echt is die content precies? Klinkt juist als een ietwat uitgekauwde marketingslogan.. 
Me-to-We wordt geschreven door moeders van jonge kinderen, als je 22 en geen moeder bent, mag je niet voor ons schrijven. Dat geldt ook voor Saar: alleen vrouwen boven de 45 mogen daarvoor schrijven. En voor tishiergeenhotel schrijven alleen moeders met een puber in huis, die weten precies waar je tegenaan loopt. Daardoor wordt de content echt en herkenbaar.

'Tishiergeenhotel blijkt voor adverteerders een gat in de markt.' Waar blijkt dat uit?
Wij bezoeken meerdere keren per dag adverteerders en mediabureaus. We zien iedereen opveren bij het horen van deze doelgroep. Me-to-We zit al op de 'boodschappers' en doet het heel goed bij adverteerders, tishiergeenhotel.nl heeft datzelfde effect.

Met welke specifieke merken werken jullie samen? En hoe ziet die samenwerking eruit?
Uitgeverijbreed hebben we langdurige samenwerkingen met merken als ABN Amro, TUI en Zilveren Kruis, maar we doen ook kortere campagnes zoals bijvoorbeeld voor Samsung en Sourcy. In de meeste gevallen krijgen we van de klant een briefing en een doelstelling en doen wij de creatieve invulling. Wij weten immers zelf het beste wat ons publiek leuk vindt. We zijn dus deels een agency voor branded content en deels een uitgeverij.

Snippet werkt ook samen met influencers. Waarom en hoe ziet die samenwerking eruit?
Voor sommige campagnes is het leuk en nuttig om er echt een gezicht aan te koppelen. Rivella wilde bijvoorbeeld naast Doutzen Kroes drie influencers aan zich binden voor de campagne 'Waddenhoppen met Rivella'. Dan ga ik dus met mijn kinderen drie dagen naar leuke kinderplekken op de Waddeneilanden; een andere influencer richt zich weer peer op de culinaire adressen. 

Wat is voor Snippet Media op dit moment de grootste marketinguitdaging?
We gaan heel lekker in bereik. Ik denkw el dat Saar meer potentie heeft: we zitten nu op ruim 150.000 unieke bezoekers. Maar we merken dat er nog best veel 50+ vrouwen zijn die niet op Facebook zitten. Die extra groep bereiken is nog wel een uitdaging.

 

Op de foto: Oprichters van Snippet Media Femke Sterken (rechts) en Barbara van Erp (links). Door: Esther Gebuis

Lees ook: Snippet Media start tishiergeenhotel.nl voor pubermoeders

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken