5 vragen aan... Morris Nieuwenhuis (Neuhaus PR): 'Er valt nog veel te verbeteren op het gebied van hospitality'

5 vragen aan... Morris Nieuwenhuis (Neuhaus PR): 'Er valt nog veel te verbeteren op het gebied van hospitality'
  • Content
  • 26 jul 2017 @ 09:51
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • FoodPRStrategie

Morris Nieuwenhuis (rechts op de foto), 30 jaar, Amsterdammer, is sinds 2012 eigenaar van Neuhaus PR, een pr-bureau met klanten als Comedy Central, Jan des Bouvrie en &samhoud. We vroegen hem naar zijn visie op pr in het algemeen en waarom het belangrijk is je neus te laten zien op feestjes in het society circuit.

Waarin onderscheidt Neuhaus PR zich ten opzichte van andere pr-bureaus?
Wij zijn klein en daardoor flexibel. Persoonlijk contact met onze klanten en daarmee snel schakelen, vind ik erg belangrijk. We merken dat digital media nog steeds aan het groeien is in prioriteit en focussen ons daarom enorm op alle digital media. Omdat we met een jong team werken, staan we daadwerkelijk in rechtstreeks contact met 'movers & shakers' in de industrie. Bureaus met een ouder team moeten vaak externe influencer-bureaus of freelancers inschakelen om in contact te komen.'

Voor welk merk zou je graag nog pr willen maken en vanwaar deze keuze?
Lastige vraag. Ik moet zeggen dat ik blij en trots ben op ons portfolio. Van horeca tot automotive tot fashion. We 'doen' zeer verschillende merken en projecten en dat is ook wat het werk voor mij leuk houdt. Altijd een nieuwe uitdaging. Er zijn een aantal specifieke kledingmerken waar ik mijn oog op heb laten vallen, maar ik zou vooral heel graag pr/communicatie doen voor een vliegtuigmaatschappij. Aviation is een wereld op zich en dat vind ik prachtige machines. Daarnaast houd ik van reizen, dus dat zou een mooie bijkomstigheid zijn.

De hospitality branche lijkt - zeker in Amsterdam - bloeiender dan ooit. Het is tegenwoordig bijna lastig om 'slecht' uit eten te gaan. Hoe zie jij dat?
Ik zie dat wat anders. Er valt nog zo ontzettend veel te verbeteren op het gebied van hospitality. Zowel gast als bediening zien vaak niet dat werken in de horeca een vak is. En daar gaat het vaak mis. Leuk als je kunt vertellen wat voor sausje er over de vis komt, maar als je de basis niet kent of niet met een lach een bord op tafel kunt zetten, dan moet je het gewoon niet doen. 

Amsterdam is in korte tijd duurder geworden en doet qua prijs soms niet onder voor andere grote, dure steden zoals Londen of Parijs. Gasten pikken het dan ook niet meer als je wordt afgesnauwd of wordt geholpen door iemand die niet weet of haring nu eigenlijk rauw of gepekeld wordt geserveerd. Waar de gast eerst kwam voor gezelligheid en een hapje eten gaat het nu om de gehele beleving. Alles moet kloppen: bediening, het menu, presentatie, wc's...

Wat is de grootste misvatting op het gebied van pr(-bureaus)?
Dat je met een persbericht of een leuk feestje de wereld kunt verbeteren. Was het maar zo! Ook hierbij moet alles kloppen: van social media tot de website, verhaal, producten, beleving, look & feel. Als dat niet klopt, kan het zelfs zo zijn dat je met een groot stuk in een dagblad geen euro omzet meer maakt.

Ik zie je naam regelmatig voorbij komen in het Amsterdamse society circuit. Zijn al die feestjes puur professioneel of ook for the fun?
Dat is puur professioneel. De mensen die op die feestjes komen zijn vaak collega's uit het vak, journalisten of potentiële klanten. Niemand gaat daar nog echt 'for the fun' heen. Je gaat met een doel naar zo'n event, en niet voor een leuke avond. 

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken