National Geographic en Universiteit van Nederland lanceren YouTube-serie

National Geographic en Universiteit van Nederland lanceren YouTube-serie
  • Content
  • 15 sep 2017 @ 10:36
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • ContentVideo

National Geographic en Universiteit van Nederland gaan samenwerken en lanceren een nieuwe webserie op YouTube: 'Het LAB'. Iedere week verschijnt er op vrijdag een nieuwe video waarin wetenschappers antwoord geven op alledaagse vragen. Hoe maak je de perfecte cappuccino? Of: kun je ook hallucineren zonder drugs? De samenwerking draagt bij aan de gemeenschappelijke missie van beide partijen om wetenschap toegankelijk te maken voor een breed publiek. Het LAB gaat vandaag (15 september) om 16:00 uur van start.

Roel Bellinga, directeur Universiteit van Nederland, laat weten: 'In de afgelopen vier jaar heeft de Universiteit van Nederland meer dan 600 wetenschappelijke mini-colleges gratis beschikbaar gemaakt voor heel Nederland. Omdat wij ervan overtuigd zijn dat wetenschap heel tof is. Met Het LAB brengen we wetenschap in een online format van de collegebank naar het leven van alledag. Op basis van vragen waar je al tijden een antwoord op zocht of waarvan je niet eens wist dat je het antwoord wilde weten.'

'Al bijna 130 jaar is verhalen vertellen de passie van National Geographic', zegt Alphons Martens, director programming entertainment & factual van FOX Networks Group. 'Dat doen we op onze tv-zender, in ons magazine en op ons online platform. In samenwerking met Universiteit van Nederland en hun netwerk van wetenschappers zetten we met National Geographic nu een nieuwe stap naar online video, met originele content voor een nieuwe doelgroep.' 

De eerste video van Het LAB is vandaag vanaf 16:00 uur te zien op de YouTube-kanalen van Universiteit van Nederland en National Geographic

 

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken