National Geographic en Universiteit van Nederland lanceren YouTube-serie
- Content
- 15 sep 2017 @ 10:36
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - ContentVideo
- 15 sep 2017 @ 10:36
- Redactie Contentmarketing
National Geographic en Universiteit van Nederland gaan samenwerken en lanceren een nieuwe webserie op YouTube: 'Het LAB'. Iedere week verschijnt er op vrijdag een nieuwe video waarin wetenschappers antwoord geven op alledaagse vragen. Hoe maak je de perfecte cappuccino? Of: kun je ook hallucineren zonder drugs? De samenwerking draagt bij aan de gemeenschappelijke missie van beide partijen om wetenschap toegankelijk te maken voor een breed publiek. Het LAB gaat vandaag (15 september) om 16:00 uur van start.
Roel Bellinga, directeur Universiteit van Nederland, laat weten: 'In de afgelopen vier jaar heeft de Universiteit van Nederland meer dan 600 wetenschappelijke mini-colleges gratis beschikbaar gemaakt voor heel Nederland. Omdat wij ervan overtuigd zijn dat wetenschap heel tof is. Met Het LAB brengen we wetenschap in een online format van de collegebank naar het leven van alledag. Op basis van vragen waar je al tijden een antwoord op zocht of waarvan je niet eens wist dat je het antwoord wilde weten.'
'Al bijna 130 jaar is verhalen vertellen de passie van National Geographic', zegt Alphons Martens, director programming entertainment & factual van FOX Networks Group. 'Dat doen we op onze tv-zender, in ons magazine en op ons online platform. In samenwerking met Universiteit van Nederland en hun netwerk van wetenschappers zetten we met National Geographic nu een nieuwe stap naar online video, met originele content voor een nieuwe doelgroep.'
De eerste video van Het LAB is vandaag vanaf 16:00 uur te zien op de YouTube-kanalen van Universiteit van Nederland en National Geographic.
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
- Nieuwe campagne Toegift brengt... 03-04-2024
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing