Oprichter en naamgever Zandbeek Communication Group overleden

Oprichter en naamgever Zandbeek  Communication Group overleden
  • Content
  • 6 sep 2017 @ 15:40
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • Geen tag

Na een kort ziekbed is Willem van Zandbeek op 65-jarige leeftijd overleden. Van Zandbeek richtte in 1995 marketing- en communicatiebureau Zandbeek Communication Group op en wist het bedrijf vanuit Eindhoven in korte tijd uit te bouwen tot een van de grootste onafhankelijke bureaus van Nederland.

Van Zandbeek startte zijn carrière als journalist. Dat was hij onder andere voor verschillende titels van Brabant Pers en voor NieuwsTribune, het huidige MarketingTribune. Eind jaren tachtig maakte hij de overstap naar de PR-wereld, waar hij in korte tijd furore maakte. Hij zette een Europees netwerk van corporate communicatie- en PR-bureaus op voor een internationale reclameketen en startte al snel zijn eigen bureau.

Tussen 1995 en 2017 groeide Zandbeek Communication Group onder leiding van Van Zandbeek en echtgenote Thérèse uit tot een prijswinnend contentmarketing- en PR-bureau met vestigingen in Eindhoven en Maastricht. Het bureau ontwikkelt innovatieve en geïntegreerde communicatieoplossingen voor opdrachtgevers die actief zijn in de zakelijke markt, overheidssector en consumentenmarkt. Daarnaast was Van Zandbeek twee seizoenen lang het gezicht en presentator van het zakenprogramma van Omroep Brabant.

Zijn creativiteit, bevlogenheid en hartelijkheid maakten Van Zandbeek tot een geliefde leider en inspirator voor velen. Hij vormde tot vlak voor zijn overlijden samen met zoon Jasper (37) en dochter Fleur van Zandbeek (36) de directie van Zandbeek Communication Group. Beide kinderen zijn sinds 2004 werkzaam in het bedrijf en vormen sinds 2013 al de operationele leiding. Dochter Fleur volgt haar vader formeel op als algemeen directeur. Zoon Jasper is directeur strategie. Van Zandbeek laat echtgenote, drie kinderen en vier kleinkinderen na. 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken