ABN Amro MeesPierson komt met tv-reeks Vermogens in Nederland

ABN Amro MeesPierson komt met tv-reeks Vermogens in Nederland
  • Content
  • 30 okt 2017 @ 15:56
  • 16743 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • TelevisieContent

RTLZ zendt vanaf vandaag een driedelige tv-documentairereeks uit over vermogende Nederlanders. In de reeks leert de kijker negen aansprekende vermogende Nederlanders kennen en krijgt hij antwoord op vragen als: wat doet het bezit van vermogen met mensen? Verantwoordelijk bureau is LVB.

Naast de uitzendingen op tv rolt ABN Amro MeesPierson de komende weken een bredere online campagne uit rondom vermogens in Nederland. Ramona Chang, senior marketingstrateeg, laat weten: 'Deze campagne maakt deel uit van Financial Focus. Ons altijd aanwezige mediamerk waarmee we onze doelgroep offline en online inspireren en helpen. De serie vindt z'n oorsprong in het onderzoek De Vermogensmonitor dat we onlangs hebben uitgevoerd. Met de uitkomsten van het onderzoek zijn we op zoek gegaan naar bijzondere verhalen van bekende en vooral onbekende vermogenden in Nederland. De private bank maakt het programma mede mogelijk maar is in de serie zelf niet aanwezig, anders dan met de onderzoeksresultaten uit De Vermogensmonitor.'

De vermogenden die worden gevolgd zijn onder meer ex-profvoetballer Demy de Zeeuw, Julie en Marie Reinders (van het gelijknamige modemerk) en Marco Aarnink (van Print.com). 

De documentaires zijn geproduceerd door LVB, het vaste contentmarketingbureau van de bank en dat recent nog een rebranding heeft doorgevoerd. Aart Lensink, creatief directeur, laat weten: 'We streven in de samenwerking met ABN Amro MeesPierson naar steeds beter renderende contentmarketingcampagnes. Met Vermogens in Nederland willen we in contact komen met potentiële klanten van de bank. Dit realiseren we door high end content te maken, en deze via RTL en via diverse online kanalen te distribueren. Voor contentmarketeers speelt ook nog eens mee dat je met één goed onderwerp veel beter een campagne kunt inregelen. Teveel losse contentitems leiden niet tot goede campagnes. Eén topdocu als brandstof maakt het werken aan een campagne overzichtelijker, omdat je vanuit die docu heel goed losse items kunt targetten op je doelgroep.'


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken