Wayne Parker Kent breidt personeel WPK/The Agency uit

Wayne Parker Kent breidt personeel WPK/The Agency uit
  • Content
  • 22 nov 2017 @ 10:39
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • StrategiePersonaliaContent

Het Amsterdamse mediabedrijf Wayne Parker Kent breidt haar contentmarketingbureau WPK/The Agency uit van vier naar vijftien mensen. Daan Zoetmulder gaat het bureau leiden. De nieuwe creatieve directie wordt gevormd door Mark Schoones en Bart Visser.

De groei is een direct gevolg van de recent geboekte succes, volgens Daan Zoetmulder. De nieuwe head of agency was in zijn vorige functie als manager business development verantwoordelijk voor het uitbouwen van het uitgeefportfolio van Wayne Parker Kent. Hij breidde het titelaanbod uit met titels als Famme Baby, One More Thing, HP/De Tijd en Outdoor Manners. 'Mijn doel met dit bureau is om het klantportfolio te verbreden en deze nieuwe stap geeft ons de slagkracht om dat te doen.' 


Daan Zoetmulder

Wayne Parker Kent startte in januari 2016 met het contentmarketingbureau WPK/The Agency. Inmiddels ontwikkelt het bureau contentstrategieën voor klanten als Samsung, Google en Booking.com. Het bureau werkt nauw samen met de uitgeeftak van Wayne Parker Kent. Zoetmulder: 'Die samenwerking wil ik nog meer opzoeken. Dankzij onze oorsprong als online publisher staan we in direct contact met de consument én de nieuwste ontwikkelingen in de content markt.'

WPK/The Agency wil zich onderscheiden middels een datagedreven aanpak. 'Dankzij de miljoenen contacten met ons publiek hebben we de beschikking over veel data en insights. Door die informatie zijn de contentmarketing projecten die we ontwikkelen altijd data driven. Het vormt de basis voor veel van de strategieën en creatieve concepten die we voor klanten ontwikkelen.'

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken