Eunice Koekkoek: 'McDonald's is always open for good times'

Eunice Koekkoek: 'McDonald's is always open for good times'
  • Content
  • 15 jan 2018 @ 12:19
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Branded contentBranded Content EventContent

Eindelijk, het Branded Content Event staat weer voor de deur. Op donderdag 1 februari weten naar verwachting 600 marketeers de DeFabrique in Maarssen te vinden voor een dag vol interessante cases en keynotes. We maken vast de balans op met een van de sprekers: Eunice Koekkoek, manager corporate communicatie bij McDonald's.

Ga hier naar toe voor meer informatie over het Branded Content Event en scoor hier je tickets. 

Als manager corporate communicatie bij McDonald's Nederland houdt Koekkoek zich bezig met het versterken van de reputatie van de fastfoodketen om zodoende 'het fundament te leggen om een van de meest geliefde merken van Nederland te worden. McDonald's is always open for good times en transparantie is hier onlosmakelijk mee verbonden.'

Het mag geen verrassing heten dat Koekkoek gelooft in de kracht van branded content. 'Als versneller van geloofwaardigheid en authentieke communicatie is branded content onmisbaar. Vertrouwen in je merk bouw je samen met je audience. Door open en uitnodigend te zijn over wat je doet en hoe je dat doet, ontstaan de echte en deelbare verhalen.'

McDonald's past branded content al geruimere tijd toe bij het versterken van zijn merkreputatie. 'Geloofwaardigheid is essentieel voor branded trust. Met branded content kunnen we feiten en verhalen over food en transparantie heel goed laten vertellen, bijvoorbeeld door onze bezoekers letterlijk een kijkje in de keuken te geven en de content die we samen hebben gecreërd te laten delen via online video, social en print.'

Gevraagd naar haar favoriete branded content case noemt Koekkoek De Boer en de Boer van Nespresso. 'Dat is een slimme combinatie die de kern van het merk, de behoefte en inzichten van de doelgroep en het merkverhaal in content heeft vertaald. De kernboodschap is heel goed in verschillende media doorvertaald. Steeds met oog voor wat en hoe de ontvanger content consumeert. De grootste misvatting ligt denk ik in het te eendimensionaal doorvertellen van je verhaal. De kern van het succes is dat je je keymessage en -vorm afstemt op ontvanger, moment en kanaal.'

 

WANNEER donderdag 1 februari 2018
WAAR DeFabrique, Utrecht
SPREKERS Jay Acunzo (Unthinkable), Komala Mazerant (Hogeschool Rotterdam), Erik-Jan Gelink (Transavia), Paul Braat (Huawei Mobile), Robbert Hilgeman (Talpa Media Solutions), Roger Verdurmen (Sanoma), Eunice Koekkoek (McDonald's Nederland), Willem-Albert Bol (De Persgroep)
TICKETS brandedcontentevent.nl  

 

Beeld via Tom Ritson (Unsplash).

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken