Eunice Koekkoek: 'McDonald's is always open for good times'
- Content
- 15 jan 2018 @ 12:19
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Branded contentBranded Content EventContent
- 15 jan 2018 @ 12:19
- Lucas Boon
Eindelijk, het Branded Content Event staat weer voor de deur. Op donderdag 1 februari weten naar verwachting 600 marketeers de DeFabrique in Maarssen te vinden voor een dag vol interessante cases en keynotes. We maken vast de balans op met een van de sprekers: Eunice Koekkoek, manager corporate communicatie bij McDonald's.
Ga hier naar toe voor meer informatie over het Branded Content Event en scoor hier je tickets.
Als manager corporate communicatie bij McDonald's Nederland houdt Koekkoek zich bezig met het versterken van de reputatie van de fastfoodketen om zodoende 'het fundament te leggen om een van de meest geliefde merken van Nederland te worden. McDonald's is always open for good times en transparantie is hier onlosmakelijk mee verbonden.'
Het mag geen verrassing heten dat Koekkoek gelooft in de kracht van branded content. 'Als versneller van geloofwaardigheid en authentieke communicatie is branded content onmisbaar. Vertrouwen in je merk bouw je samen met je audience. Door open en uitnodigend te zijn over wat je doet en hoe je dat doet, ontstaan de echte en deelbare verhalen.'
McDonald's past branded content al geruimere tijd toe bij het versterken van zijn merkreputatie. 'Geloofwaardigheid is essentieel voor branded trust. Met branded content kunnen we feiten en verhalen over food en transparantie heel goed laten vertellen, bijvoorbeeld door onze bezoekers letterlijk een kijkje in de keuken te geven en de content die we samen hebben gecreërd te laten delen via online video, social en print.'
Gevraagd naar haar favoriete branded content case noemt Koekkoek De Boer en de Boer van Nespresso. 'Dat is een slimme combinatie die de kern van het merk, de behoefte en inzichten van de doelgroep en het merkverhaal in content heeft vertaald. De kernboodschap is heel goed in verschillende media doorvertaald. Steeds met oog voor wat en hoe de ontvanger content consumeert. De grootste misvatting ligt denk ik in het te eendimensionaal doorvertellen van je verhaal. De kern van het succes is dat je je keymessage en -vorm afstemt op ontvanger, moment en kanaal.'
WANNEER donderdag 1 februari 2018
WAAR DeFabrique, Utrecht
SPREKERS Jay Acunzo (Unthinkable), Komala Mazerant (Hogeschool Rotterdam), Erik-Jan Gelink (Transavia), Paul Braat (Huawei Mobile), Robbert Hilgeman (Talpa Media Solutions), Roger Verdurmen (Sanoma), Eunice Koekkoek (McDonald's Nederland), Willem-Albert Bol (De Persgroep)
TICKETS brandedcontentevent.nl
Beeld via Tom Ritson (Unsplash).
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
- Nieuwe campagne Toegift brengt... 03-04-2024
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing