[interview] Hooghoudt Beerenburg wil 'fun' terugbrengen in het merk

[interview] Hooghoudt Beerenburg wil 'fun' terugbrengen in het merk
  • Content
  • 24 jan 2018 @ 13:50
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • VideoContent

Hooghoudt Beerenburg werkt voor de 'Whoop Whoop Winter'-campagne samen met rapper Jebroer. Vanwaar die keuze? En hoe bevalt de samenwerking met verantwoordelijk bureau Natwerk? Brand manager Hannah Ellens licht toe.

Wat moet Whoop Whoop Winter gaan 'doen' voor het merk Hooghoudt?

Met de campagne willen we weer een beetje 'fun' terugbrengen in de categorie en het merk. Als je kijkt naar de historie van Hooghoudt hebben we altijd alles gedaan vanuit Groningse nuchterheid, maar dan wel met een dikke knipoog. Die vrolijke noot willen we ook in deze campagne laten zien.

Humor in reclame lijkt me niet verkeerd, aan de andere kant wil je als merk ook wel serieus genomen. Hoe zorgt Hooghoudt voor dit evenwicht?

Whoop Whoop is sec gericht op Hooghoudt Kalmoes Beerenburg en de beleving die daarbij hoort. Een feestje met een winterse sfeer, vol gekkigheid en mooie momenten. Door Whoop Whoop slim neer te zetten in organisatie en communicatie, combineren we professionaliteit met de humor van het moment.

Hoe zijn jullie zo op Jebroer gekomen als gezicht van de campagne? Het afgelopen jaar kwam hij bepaald niet positief in het nieuws...

Wij vinden dat hij perfect past in deze campagne. Het gevoel dat rondom Beerenburg hangt, is veelal een feestgevoel. Echt op z'n Hollands lekker samen genieten en vooral niet te moeilijk doen. Voor ons is Tim (echte naam Jebroer, red.) een ambachtsman die zijn werk met veel liefde en plezier uitvoert. Hij is pas tevreden als de klant dat is - en zo zien wij dat ook.

Hoe beviel de samenwerking met Natwerk? Waarom hebben jullie specifiek voor dit bureau gekozen?

Goed. Ze zijn ook nog steeds betrokken bij de executie van de campagne. Het bureau durft buiten de hokjes te denken. Natwerk zorgt voor reuring en schudt de boel graag op. Die mentaliteit past bij het karakter van Hooghoudt.

De video was recent nog trending. Hoe komt dat, denk je?

Wij denken dat Jebroer op heel eigenzinnige wijze grenzen heeft verlegd in de Nederlandse muziekwereld. Hij heeft een trouwe fanbase opgebouwd en is oprecht betrokken bij zijn volgers. Dat merk je. Daarbij is het ons samen met Natwerk gelukt om een video te maken die breekt met de codes zoals Jebroer ze zelf heeft neergezet. Het is een andere look and feel, waar we als Hooghoudt mee voorp willen lopen: met lef en vol vernieuwingsdrang. 



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken