[interview] Genieten van Plus moet 'echt magazine-gevoel' oproepen
- Content
- 1 mrt 2018 @ 12:02
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - MakersContentBranded content
- 1 mrt 2018 @ 12:02
- Lucas Boon
Sanoma is de maker van het nieuwe inspiratiemagazine van Plus genaamd 'Genieten', dat vandaag is uitgekomen. Waar ligt de uitdaging? Lyn Kuyper, head of branded content bij het mediabedrijf, licht toe.
Waarom heeft Plus voor Sanoma gekozen?
Plus meldde dat we de strategie 'Goed eten, voor iedereen, elke dag' weten te vertalen naar waar ze voor onze klanten op zoek zijn. 'Genieten' is de gids die de lezer inspireert, helpt om te plannen, om op een betaalbare manier goede ingrediënten te kopen... Daarin hebben we de waarden van Plus verankerd: goed eten, puur, prijs, persoonlijk.
Hoe gaat Genieten - in deze tijden van foodhypes - zich écht onderscheiden?
Plus is een supermarkt die staat voor goed eten, dus je gaat zeker goed en lekker eten zien, niet al te ingewikkelde recepten, wel ideeën hoe je kookrepertoire opgeschud kan worden. Bijvoorbeeld espresso pannenkoekjes, niet zoals je ze normaal bakt. Of een plaattaart met al je favoriete groente erin. Met een oplage van 2,1 miljoen willen we een hoop lezers bereiken en beraken met goede verhalen.
Waar ligt de uitdaging voor Genieten?
Het is een belangrijk doel om lezers te laten zien dat Genieten echt anders is dan andere supermarktbladen. Het ziet er niet uit als een supermarktblad, maar echt als een magazine. De cover spreekt aan en is minimaal gebrand: het Plus-logo staat er klein op. Het is dan ook meer een cadeautje voor de lezer.
Wat moet Genieten voor het merk Plus gaan 'doen'?
Als gezegd: Genieten moet een cadeautje voor de lezers zijn. Plus heeft lef getoond door te kiezen voor dit magazine, een nevenmerk als het ware. Door iets anders te doen dan wat er al was. Genieten moet meehelpen om de beste supermarkt van Nederland te worden.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [CS18] 12 december: twee online casepresentaties Grand Prix...
- Bever lanceert samen met Mediahuis eerste gerecyclede online...
- Overheid stimuleert autodelen met landelijke campagne
- Dove Men+Care lanceert podcast over mannelijke viendschappen
- [Marketing the Rainbow #46] De ideale reiziger
- Visit Wadden verloot een zeehond
Laatste Nieuws
- Wendy Multimedia ontdekt de wereld... 08-12-2023
- Prachtig tweeluik Hema: Ook Takkie... 07-12-2023
- Nieuw podcastseizoen de Baak met... 05-12-2023
- Visit Wadden verloot een zeehond05-12-2023
- [CS18] 12 december: twee online... 01-12-2023
- Dove Men+Care lanceert podcast over... 01-12-2023
MarketingTribune Events
- 26jan 2024
Deadline inschrijven Shopping Awards
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala