BCE18: inhoudelijk sterk met ruimte voor humor

BCE18: inhoudelijk sterk met ruimte voor humor
  • Content
  • 9 feb 2018 @ 09:02
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Branded Content EventBranded contentContent

Met ruim 600 marketingprofessionals aanwezig in DeFabrique te Utrecht kunnen we terugkijken op een geslaagd Branded Content Event. Inhoudelijk sterk en entertaining, dat zijn de kernwoorden van #BCE18.

Het grootste nieuws kwam al 's ochtends vroeg, toen Peter van Balsfoort, commercieel directeur BBP, bekend maakte dat later dit jaar 'het eerste influencer marketing event ooit' zijn opwachting maakt. Houd vooral deze website in de gaten voor meer informatie hieromtrent.

Verder opvallend was de keynote talk van Jay Acunzo, overgevlogen uit New York. Zijn boodschap: marketeers zijn te average bezig. Er moet meer lol en durf plaatsvinden in marketing, alleen dan win je het vertrouwen van je consument echt. Welk merk dat goed heeft begrepen is: Death Wish Coffee, worlds strongest coffee. Vooral de Instagram-pagina is een bezoekje waard.

Een van de andere headliners was Kensington samen met Léon Happé, A&R director bij Universal Music. De rocksterren, recent bekroond met een Edison Popprijs én midden in de rollercoaster die Vrienden van Amstel Live heet, leken niet helemaal bij de les. Wat is nu eigenlijk de kernwaarde van jullie marketing? Reactie: 'Nog nooit van dat woord gehoord.'

Branded Content Event is een inhoudelijk sterk event én er is de nodige ruimte voor humor, zo bleek ook tijdens de afsluitende pubquiz van Bram Koster. Hoe heet de ex-ex-vriendin van YouTube-ster Enzo Knol nu ook alweer? Optie D ofwel ‘Dee’ was de juiste keuze van 94% van de zaal.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken