Jay Acunzo op BCE18: 'Marketeers zijn te gemiddeld bezig'

Jay Acunzo op BCE18: 'Marketeers zijn te gemiddeld bezig'
  • Content
  • 1 feb 2018 @ 10:48
  • 9341 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • Branded Content Event

Het Branded Content Event is losgebarsten. Op het moment van schrijven zijn er ruim 600 marketingprofessionals aanwezig in DeFabrique te Utrecht. Wat viel ons tot nog toe op?

Om af te trappen met de grootste primeur: Peter van Balsfoort, commercieel directeur BBP Media, maakt zojuist bekend dat later dit jaar het 'eerste influencer marketing event ooit' zal plaatsvinden. Exacte datum en locatie nog niet bekend, maar houd deze website in de gaten.

Dagvoorzitter Ronnie Overgoor opende het BCE18 en maakte meteen maar even van de gelegenheid gebruik zijn nieuwe tool te presenteren: Northpolls. Altijd goed: interactie met de zaal. Wat zijn de sterke merken? - verscheen op het scherm. Tele2, Linda, Talpa, Nu.nl, 538 werden genoemd. Wisten we al, toch aardig om dat even bevestigd te zien. Nog een vraag: wie hebben we in de zaal? 'Ik ben niet te plaatsen in een hokje', reageert 45% van het publiek. Hilariteit alom.

Dan de eerste keynote speaker: Jay Acunzo uit New York. Zijn boodschap: marketeers zijn te 'gemiddeld' bezig. Dat is niet per definitie verkeerd, maar weet dat je daar het vertrouwen van je consument niet mee gaat winnen. Welk merk het wel heeft begrepen is: Death Wish Coffee. Het sterkste koffiemerk ter wereld. Waarom heeft de consument behoefte aan sterke(re) koffie? Omdat daar meer cafeine in  zit. Om vervolgens meer energie te voelen. Om tot slot... harder te kunnen werken. Death Wish Coffee snapt dat en draagt die boodschap uit, onder meer middels een indrukwekkende Instagram following. Wees fun en relevant, aldus Acunzo. Makkelijker gezegd dan gedaan zou je denken, maar de New Yorker weet te zaal te grijpen en wordt bedankt met luid applaus.

Op het moment van schrijven bezig: Erik-Jan Gelink. Met 'prijsvechter' Transavia zet hij influencers in om 'de boel aan te jagen'. Boel cijfers en lappen tekst, interessanter was het wellicht geweest 'hoe' dat dan precies gebeurt. De zaal (marketeers) wil immers learnings en handvatten aangereikt krijgen. Evengoed sluit zijn boodschap wel mooi aan om het eerdere nieuws van vanmorgen: influencer marketing is the next big thing. 

Straks: Kensington over hoe je als rockband ook een sterk merk kunt zijn. Binnenkort een exclusief interview daarover op MarketingTribune.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Platform Content