Erik Wiese (Blauw Gras) 'Contentmarketing is een multidimensionaal spel'

Erik Wiese (Blauw Gras) 'Contentmarketing is een multidimensionaal spel'
  • Content
  • 6 feb 2018 @ 17:32
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • Content

Het jaar is mooi begonnen voor contentmarketingbureau Blauw Gras. In de #carnavalvrij campagne van Bavaria was het bureau verantwoordelijk voor de creatieve producties van onder andere social content, de actiewebsite en tv-commercial.

Het bureau verwelkomde de afgelopen tijd veel nieuwe merken, waaronder Menzis, Anderzorg, Intertoys, VakantieVeilingen, Xenos en Bavaria. Erik Wiese, mede-oprichter van Blauw Gras, vertelt over de contentwereld en ontwikkelingen binnen het opbloeiende bedrijf.

Gezelligheid en creativiteit voorop

Met een 20-tal werknemers en een aantal openstaande vacatures op de teller, dreigt het pand waarin Blauw Gras de afgelopen jaren actief is geweest – net als in 2016 – te klein te worden.

De oorzaak van de groei van het bureau heeft volgens Erik Wiese onder meer te maken met de bedrijfscultuur van Blauw Gras: 'Met een stel slimme en creatieve koppen maken we mooi werk en hebben we veel plezier. Samen hard werken op mooie opdrachten en aan het einde van de week een frisse borrel drinken in onze eigen bar. We zitten lekker in ons vel, dit stralen we denk ik naar buiten toe uit. Dit werkt zeer aanlokkelijk voor merken die op zoek zijn naar een vooruitstrevend bureau waar het ook nog eens gezellig is.'

Contentmarketing: een multidimensionaal spel

'Contentmarketing wordt steeds leuker en is veel meer dan leuke teksten en beelden', vult hij aan. 'Het is als het ware een multidimensionaal spel, waarbij je altijd bezig bent met de context. Wie wil je waar, wanneer en hoe bereiken. Daarin kunnen we steeds verder gaan. Nieuwe platforms, nieuwe features, maar bovenal veel meer doelgroep insights en targeting opties.'

Funneldenken bereikt volwassenheid

'Het funneldenken nam de afgelopen jaren namelijk een flinke vlucht binnen het vakgebied', vindt Wiese. 'Verschillende boodschappen, subdoelen en fases in de journey. Een écht feest voor strategen en advertising specialisten om met data en audiences dit spel te optimaliseren.'

Nu is volgens Wiese echter de volwassenheid van het funneldenken bereikt.  Tactiek, creativiteit en technologie zullen volgens hem een grotere rol gaan spelen in het spel.

'Door ontwikkelingen in de markt en aan klantzijde zien we dat de aandacht zich weer meer richt op creatieve inhoud, maar ook veel meer op vorm en performance. Een mooie ontwikkeling, want dit brengt ons meer terug naar de basis waar content voor bedoeld is. Aansluiting bij de leefwereld van de doelgroep, met als resultaat een bijdrage aan de marcom doelstellingen van de klant. Zo gaat Facebook haar algoritme aanpassen, waarmee het wil bereiken dat Facebook gebruikers minder gaan observeren, en meer gaan participeren. Hierdoor worden bedrijven uitgedaagd om nog meer na te denken over inhoud en vorm.'

Creativiteit in combinatie met performance

'Als we naar onszelf kijken zien wij een sterke toename in de combinatie creativiteit en performance', zegt Wiese. 'Zoals gezegd; de tijd van alleen maar leuke creatieve concepten bedenken en optimaliseren voor verschillende doelgroepen is voorbij. Wij investeren veel in het samenspel van creativiteit, strategie en performance.'

Een streven naar excellentie

Blauw Gras gaat door op de succesvolle weg, zonder in te leveren op creativiteit: 'Onze propositie is ‘slim-creatief’. Ons hart gaat sneller kloppen van mooie toffe content, wat herkenbaar is voor de doelgroep. Maar dat is slechts één van de variabelen binnen content marketing. Wij streven ernaar om op elk vlak te excelleren. Deze vooruitstrevende aanpak voorziet duidelijk in de behoefte van vandaag, waardoor we deze flinke groei doormaken.'

Naast de recente campagnes - zoals voor Intertoys en Bavaria - staan het bureau in 2018 volgens Wiese zeker nog veel meer mooie campagnes te wachten, zowel op bestaande als nieuwe accounts.

 

Dit artikel verscheen eerder op de website van Platform Content.

 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken