Wenneker ontwikkelt campagne voor sociaal ondernemerschap

Wenneker ontwikkelt campagne voor sociaal ondernemerschap
  • Content
  • 12 mrt 2018 @ 11:41
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • ContentVideoCommunicatie

Blendin, een start-up die nieuwkomers en locals met elkaar verbindt op basis van gedeelde interesses, lanceert vandaag de campagne Nieuwkomer zoekt local. Verantwoordelijk bureau is Wenneker Amsterdam.

In de introductiecampagne wordt ingegaan op hoe het online platform van Blendin mensen aan elkaar koppelt en worden nieuwkomers en locals opgeroepen om zich aan te melden. Blendin heeft als kernwaarden toegankelijkheid, gelijkwaardigheid en positiviteit wat maakt dat het woord 'vluchteling' niet wordt gebruikt omdat daar volgens de oprichters een negatieve connotatie aan hangt. Productiebureau Wenneker kreeg de opdracht om een campagne te ontwikkelen die dichtbij die kernwaarden blijft. De campagne bestaat uit een online commercial ondersteund door uitingen op social media, print en out of home.

Oprichters Julius Weise en Kourosh Noshad Sharifi: 'Een samenleving staat op elk willekeurig moment voor verschillende uitdagingen. Sociaal ondernemerschap kan daar op een eigentijdse en innovatieve manier een positieve draai aan geven. Wij proberen weg te blijven van politieke standpunten over migratie en willen in plaats daarvan vooral bijdragen aan het verrijken van de samenleving, door nieuwkomers en locals dichter bij elkaar te brengen.'

Maurice Wenneker over de campagne: 'Bij Wenneker proberen we elk jaar belangeloos een aantal projecten te doen waarvan wij voelen dat ze bijdragen aan de maatschappij. Blendin was voor ons een no-brainer. Op een laagdrempelige manier locals en nieuwkomers bij elkaar brengen zorgt voor begrip en wederzijds respect. Daar dragen wij graag aan bij.'

 

Bekijk de campagne hier.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken