[interview] 'De doelgroep van Linda is bij uitstek actief op Instagram'

[interview] 'De doelgroep van Linda is bij uitstek actief op Instagram'
  • Content
  • 10 apr 2018 @ 13:15
  • 15739 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • Social mediaDigitaalContent

Linda maakt stappen op Instagram. In een jaar tijd is het aantal volgers gegroeid met 58%. Wat kunnen marketeers hiervan leren? Nieuwschef Merijn Henfling licht toe.

Vanwaar de focus op specifiek Instagram?

Facebook blijft nog altijd onze belangrijkste bron van verkeer. Maar sinds een jaar besteden we meer aandacht aan Instagram en hebben we ook een social redacteur aangenomen voor onze vier - en binnenkort vijf - Instagram-kanalen. De voornaamste reden is dat we graag daar willen zijn waar ons publiek is. De doelgroep van Linda is bij uitstek actief op Instagram. We hebben dus gefocust op groei en meer engagement door actiever en slimmer te worden; door vaste rubrieken te introduceren, maar ook in te spelen op de actualiteit, ons te richten op interactie en op onderwerpen die leven bij de doelgroep en door alles voortdurend te meten.

Waarom is deze nieuwe focus gunstig voor het merk Linda?

Het is goed voor onze zichtbaarheid: op Instagram is onze fanbase in twee jaar tijd gegroeid van 64.000 naar 242.000 followers. Inmiddels weten we dankzij de newsstories ook steeds meer bereik voor Lindanieuws.nl te creëren.

Wat kunnen marketeers in dit kader leren van Linda?

Zorg dat je zit waar je doelgroep zit. Speel in op behoeften, maar weet ook te verrassen. Reageer snel; social media platforms zijn voortdurend in ontwikkeling, doe daar dus wat mee. Test en meet, maar luister vooral ook naar je buikgevoel.

 

Lees ook: Linda legt focus op Instagram


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Platform Content