[interview] 'De doelgroep van Linda is bij uitstek actief op Instagram'
- Content
- 10 apr 2018 @ 13:15
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Social mediaDigitaalContent
- 10 apr 2018 @ 13:15
- Lucas Boon
Linda maakt stappen op Instagram. In een jaar tijd is het aantal volgers gegroeid met 58%. Wat kunnen marketeers hiervan leren? Nieuwschef Merijn Henfling licht toe.
Vanwaar de focus op specifiek Instagram?
Facebook blijft nog altijd onze belangrijkste bron van verkeer. Maar sinds een jaar besteden we meer aandacht aan Instagram en hebben we ook een social redacteur aangenomen voor onze vier - en binnenkort vijf - Instagram-kanalen. De voornaamste reden is dat we graag daar willen zijn waar ons publiek is. De doelgroep van Linda is bij uitstek actief op Instagram. We hebben dus gefocust op groei en meer engagement door actiever en slimmer te worden; door vaste rubrieken te introduceren, maar ook in te spelen op de actualiteit, ons te richten op interactie en op onderwerpen die leven bij de doelgroep en door alles voortdurend te meten.
Waarom is deze nieuwe focus gunstig voor het merk Linda?
Het is goed voor onze zichtbaarheid: op Instagram is onze fanbase in twee jaar tijd gegroeid van 64.000 naar 242.000 followers. Inmiddels weten we dankzij de newsstories ook steeds meer bereik voor Lindanieuws.nl te creëren.
Wat kunnen marketeers in dit kader leren van Linda?
Zorg dat je zit waar je doelgroep zit. Speel in op behoeften, maar weet ook te verrassen. Reageer snel; social media platforms zijn voortdurend in ontwikkeling, doe daar dus wat mee. Test en meet, maar luister vooral ook naar je buikgevoel.
Lees ook: Linda legt focus op Instagram
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
- Nespresso gaat tot op de bodem met... 27-03-2024
- Live uitzending Olympische Spelen op... 20-03-2024
- Yune wint pitch tijdens Branded... 19-03-2024
- Branded Content Event 2024: AI en... 19-03-2024
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing