'Nederland is een van de key markets van BBC First'

'Nederland is een van de key markets van BBC First'
  • Content
  • 31 mei 2018 @ 10:46
  • 18017 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • MakersContent

De nieuwe dramaserie The Split, te zien op BBC First, is deze week in première gegaan. MT was aanwezig op het screeningsevent eerder deze maand in Eye Amsterdam en sprak met vice president branded services Cecilia Beacon.

Waarom vindt dit screeningsevent in Amsterdam plaats?

Omdat Nederland een van de key markets van BBC First is. In NL zijn we de elfde meest bekeken zender in de markt, terwijl we van origine Brits zijn.

Ik merk dat televisie kijkers in Nederland gek zijn op crime stories. En het helpt ook wel dat Nederland en Engeland dicht bij elkaar liggen, op cultureel vlak zijn we dan ook vrij gelijk aan elkaar.

We willen hier dus groeien, meer kijkers genereren.

Waarom is BBC First / The Split voor adverteerders interessant?

Het staat voor female empowerment, daarnaast is het super slick en sexy. Het script is ook geschreven door vrouwen. Het is ‘female driven content’, wat natuurlijk goed past bij deze tijd.

Onze kijkers zou ik willen typeren als premium upscale, en dat zijn ook de merken die geïnteresseerd zijn in ons. Merken die dus ook wat over hebben voor dit type doelgroep.

Wat is je marketingdoel met The Split?

Bij BBC First maken we program driven campagnes waarvan wij denken dat ze goede statements maken voor de channel brand. Laat ik zeggen: het moet over the moon zijn.

BBC First heeft storytelling hoog in het vaandel staan. Waarom?

Tegenwoordig heb je als merk beschikking over meerdere outlets om storytelling tentoon te spreiden. Denk alleen al aan alle social platforms. Dat is in ons geval gunstig; want het is nu net onze job om verhalen te vertellen. Voor bijvoorbeeld een biermerk is dat al een stuk lastiger.  


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken