Ron Simpson: 'Ik word nu beter begrepen als marketeer'

Ron Simpson: 'Ik word nu beter begrepen als marketeer'
  • Content
  • 20 dec 2018 @ 12:36
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • ContentPersonalia

Sinds restaurant The Avocado Show vorig jaar met een investering van vijf miljoen de grens overging, duikt eigenaar Ron Simpson (34) overal op. Een man met gevoel voor pr en marketing, zo lijkt het. We spraken hem afgelopen voorjaar op TNW Conference.

Simpson was gevraagd om te komen spreken op het tech event, 25 mei op het Amsterdamse Westergasterrein, maar wilde dan wel een groot podium. ‘Dat bedoel ik niet arrogant. Kijk, je wordt gebeld. Natuurlijk heb ik een verhaal over het succes van TAS, maar echt harde data heb ik nog niet gezien het feit we net open zijn. En die data zijn wel handig in het geval van een event dat gaat over tech. Mijn pijlen richt ik dus op volgend jaar. Ik hoef niet overal te komen spreken, het blijft nog altijd mijn eigen keuze.’

Simpson wordt dus wel vaker gevraagd om te praten over zijn succes (zoals ook bijvoorbeeld op de vorige Nima Marketing Day). Kan hij daar de vinger op leggen? Waarom is hij zo gewild? [zelfverzekerd] ‘Dat kan ik precies verklaren. Het is: duidelijkheid. Kijk, ik kende altijd al veel mensen en veel mensen kenden mij. Maar ze konden nooit precies zeggen waarvan ze me dan kenden.' Simpson is naast ondernemer namelijk dj (GirlsLoveDJs), eigenaar van twee bureaus (NightVision en 24K) en hij is regelmatig te zien als gezicht in reclame campagnes (Febo, Red Bull, Moët & Chandon). ‘Heel stigmatiserend eigenlijk. Maar nu weet iedereen: oja, dat is die guy van The Avocado Show. Voor mijn gevoel word ik nu ook beter begrepen als marketeer. Er is geen ruis meer, interviews over bijvoorbeeld mijn leven als dj laat ik varen. Ik ben kritischer geworden bij mediaverzoeken, hoewel ik natuurlijk nog altijd een wishlist heb.

Waar MarketingTribune dus ook op staat.

Ik zie jullie als een steady player in het marketing umfeld. Ik kan hier echt mijn verhaal kwijt.

Ik heb je weleens horen zeggen: ik ben al vijftien jaar lang bezig met dezelfde marketingformule.

Haha, dat is wat gechargeerd. Ik ben daar inderdaad al enige tijd mee bezig, zij het onbewust. Wat mijn ‘geheim’ is: ik heb altijd gedurfd. Ik ga overal met een soort positieve attitude in, wat maakt dat plannen vaak lukken.

Personal branding speelt hierbij ook een rol, heb ik het idee.

Dat is ook iets wat onbewust zo gaat. Vroeger vond ik mijn naam verschrikkelijk (Ron Simpson is zijn echte naam, red.), ik vond het de naam van een opa. Iedereen die het over Ron had, sprak daarbij ook mijn achternaam uit. Mijn naam werd dus al vrij snel ‘een merk’. Daarnaast doe ik veel op intuïtie, weet goed wat wel en niet werkt. Mijn gevoel is het beste kompas dat ik heb.

Maar op het moment dat jij met een bepaald merk in zee gaat moet er ook wel iets van ratio om de hoek komen kijken, toch?

Niet in eerste instantie dus, maar het speelt inderdaad wel een rol. Het verhaal van zo’n merk moet kloppen, vind ik. Red Bull bijvoorbeeld staat voor extreme dingen doen, er is de koppeling met muziek... Ja, dat past gewoon goed bij mij. Het drankje is hun product, maar ik kijk way beyond the can.

En wat levert zo’n samenwerking het merk op?

De reden dat ze voor mij kiezen is dat ze er van alles bij krijgen. Een one stop shop is een soort holy grail. Ze krijgen iemand die een idee bedenkt, het vervolgens ook nog eens uitvoert en voor een influencer campagne hoef ik alleen maar even een paar vrienden te bellen. Zo’n merk heeft een meeting met mij, en gelijk worden er al zes dingen geregeld. Dat is natuurlijk lekker werken.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken