Pepijn Lanen: 'Ik ben mijn eigen product'
- Content
- 18 jun 2018 @ 10:41
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Content
- 18 jun 2018 @ 10:41
- Lucas Boon
Fujifilm heeft een nieuwe camera genaamd instax SQ6 gelanceerd en is daartoe in zee gegaan met Pepijn Lanen. De 'influencer' vertelt over de samenwerking.
Met de support van het fotografiemerk maakte Lanen een verslag van zijn reizen in Japan, dat onder meer op Viceland te zien is. De samenwerking kwam tot stand via IN10, het bureau van Fujifilm instax. 'Hun grootste afnemers zijn over het algemeen toch meisjes van 18-24 jaar die dan foto's van zichzelf maken tijdens de brunch.'
Waarom komt Fujifilm dan vervolgens bij jou uit?
Lijkt me juist logisch toch? Hun oorspronkelijke doelgroep is al ruimschoots gecoverd. Bij mij kunnen ze een nieuwe doelgroep aanboren.
Hoe ziet die nieuwe doelgroep eruit?
Mensen zoals ik, die midden in de nacht in een vreemde stad avonturen willen beleven. Dat leg ik dan vast op een meer rauwe manier.
Wat maakt de instax SQ6 nu precies zo bijzonder?
Nou, ik weet niet hoe het met jou zit maar ik heb zo'n 50.000 foto's op mijn telefoon staan. Eigenlijk neem ik nooit een moment om daar goed naar te kijken. Met analoge fotografie kan dat wel. Het is meer tastbaar, als een souvenir zeg maar.
Je hebt een grote following en je werkt samen met een merk, in dit geval Fujifilm. Maakt dat jou een influencer?
Nee, ik vind het gewoon tof om mooie dingen te maken. En Fujifilm ook, dus deze samenwerking 'klopt' dan. Kortgezegd ben ik mijn eigen product. Maar ik begrijp ook wel: ik beweeg in dezelfde kringen als influencers en door mijn following nemen mensen sneller iets van mij aan. Maar voor de rest ben ik er niet zoveel mee bezig.
Nog meer influencer marketing? Op 11 september organiseert MarketingTribune het Influencer Marketing Event, in DeFabrique te Utrecht. Ga hier naartoe voor meer informatie.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded Content Event - the place...
- BCE24: ING en Talpa over female empowerment in sport met focus...
- Jongeren ontwikkelen zelf campagne tijdens Week van het geld
- Pets Place werkt samen met dierenexpert Floris Göbel
- Uitslag Corporate Content Awards - Cognito wint driemaal
- Branded Content Event 2024: AI en virtuele influencers ‘gaan...
Laatste Nieuws
- Branded Content Event 2024: AI en... 19-03-2024
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
- Uitslag Corporate Content Awards -... 13-03-2024
- Jongeren ontwikkelen zelf campagne... 13-03-2024
- BCE24: ING en Talpa over female... 08-03-2024
- Pets Place werkt samen met... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing