Pepijn Lanen: 'Ik ben mijn eigen product'

Pepijn Lanen: 'Ik ben mijn eigen product'
  • Content
  • 18 jun 2018 @ 10:41
  • 20036 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • Content

Fujifilm heeft een nieuwe camera genaamd instax SQ6 gelanceerd en is daartoe in zee gegaan met Pepijn Lanen. De 'influencer' vertelt over de samenwerking.

Met de support van het fotografiemerk maakte Lanen een verslag van zijn reizen in Japan, dat onder meer op Viceland te zien is. De samenwerking kwam tot stand via IN10, het bureau van Fujifilm instax. 'Hun grootste afnemers zijn over het algemeen toch meisjes van 18-24 jaar die dan foto's van zichzelf maken tijdens de brunch.'

Waarom komt Fujifilm dan vervolgens bij jou uit?

Lijkt me juist logisch toch? Hun oorspronkelijke doelgroep is al ruimschoots gecoverd. Bij mij kunnen ze een nieuwe doelgroep aanboren.

Hoe ziet die nieuwe doelgroep eruit?

Mensen zoals ik, die midden in de nacht in een vreemde stad avonturen willen beleven. Dat leg ik dan vast op een meer rauwe manier.

Wat maakt de instax SQ6 nu precies zo bijzonder?

Nou, ik weet niet hoe het met jou zit maar ik heb zo'n 50.000 foto's op mijn telefoon staan. Eigenlijk neem ik nooit een moment om daar goed naar te kijken. Met analoge fotografie kan dat wel. Het is meer tastbaar, als een souvenir zeg maar.

Je hebt een grote following en je werkt samen met een merk, in dit geval Fujifilm. Maakt dat jou een influencer?

Nee, ik vind het gewoon tof om mooie dingen te maken. En Fujifilm ook, dus deze samenwerking 'klopt' dan. Kortgezegd ben ik mijn eigen product. Maar ik begrijp ook wel: ik beweeg in dezelfde kringen als influencers en door mijn following nemen mensen sneller iets van mij aan. Maar voor de rest ben ik er niet zoveel mee bezig.

 

Nog meer influencer marketing? Op 11 september organiseert MarketingTribune het Influencer Marketing Event, in DeFabrique te Utrecht. Ga hier naartoe voor meer informatie.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken