Chiquita en Shazam slaan handen ineen

Chiquita en Shazam slaan handen ineen
  • Content
  • 30 jul 2018 @ 13:54
  • 14448 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

Chiquita brengt bananen met Shazam-stickers op de markt. Via de muziekapp kunnen consumenten een code op de blauwe stickers scannen en zodoende meer te weten komen over het duurzaamheidsbeleid van het bananenmerk. Verantwoordelijk bureau is Dffrnt Media.

De stickers verwijzen consumenten door naar vijf verschillende virtual reality video's, ontwikkeld door Dffrnt Media. De video's laten zien hoe bananen geoogst worden en wat het merk doet op het gebied van onderwijs, milieu, mensen en kwaliteit. Daarnaast staat in de week van 20 augustus in 36 Albert Heijn XL-winkels een vr-booth.

Chiquita is naar eigen zeggen het eerste merk dat de Shazam-technologie inzet binnen de categorie versproducten. In totaal zijn er zo'n 200 miljoen stickers verkrijgbaar in Nederland, België, Italië, Griekenland, Duitsland en de VS. De actie loopt tot eind augustus.

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken