Onderzoek: Nederlander heeft begrip voor verdienmodel influencer
- Content
- 11 jul 2018 @ 10:30
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - Content
- 11 jul 2018 @ 10:30
- Redactie Contentmarketing
Nederland is goed op de hoogte van het verdienmodel van influencers, zo blijkt uit onderzoek van strategisch influencer marketingbureau Xmple.
Ruim negen op de tien Nederlanders weet dat influencers geld verdienen met hun content. En bijna twee derde heeft begrip voor dit verdienmodel. Meer dan de helft van de Nederlanders vindt het zelfs niet meer dan logisch, aangezien er verder niet betaald hoeft te worden om de content te zien.
Lukas Foks, head of Xmple, laat weten: 'De sleutel tot succes in iedere campagne is de goede match tussen influencer en merk. Influencers werken hard om persoonlijke content te creëren die aansluit op de behoefte van hun volgers. Dit resulteert in blind vertrouwen dat ook commerciële content aansluit op het interessegebied van de influencer en dat hun aanbevelingen daarom oprecht zijn. Zolang dit vertrouwen behouden blijft, hebben volgers volledig begrip voor het verdienmodel van influencers.'
Ga voor meer informatie naar de website.
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Realityprogramma Het Blok en Praxis... 23-04-2024
- EasyToys lanceert realityshow The... 22-04-2024
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing