Onderzoek: Nederlander heeft begrip voor verdienmodel influencer

Onderzoek: Nederlander heeft begrip voor verdienmodel influencer
  • Content
  • 11 jul 2018 @ 10:30
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Content

Nederland is goed op de hoogte van het verdienmodel van influencers, zo blijkt uit onderzoek van strategisch influencer marketingbureau Xmple.

Ruim negen op de tien Nederlanders weet dat influencers geld verdienen met hun content. En bijna twee derde heeft begrip voor dit verdienmodel. Meer dan de helft van de Nederlanders vindt het zelfs niet meer dan logisch, aangezien er verder niet betaald hoeft te worden om de content te zien.

Lukas Foks, head of Xmple, laat weten: 'De sleutel tot succes in iedere campagne is de goede match tussen influencer en merk. Influencers werken hard om persoonlijke content te creëren die aansluit op de behoefte van hun volgers. Dit resulteert in blind vertrouwen dat ook commerciële content aansluit op het interessegebied van de influencer en dat hun aanbevelingen daarom oprecht zijn. Zolang dit vertrouwen behouden blijft, hebben volgers volledig begrip voor het verdienmodel van influencers.'

Ga voor meer informatie naar de website.

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken