Vice lanceert contentcampagne voor Sprite

Vice lanceert contentcampagne voor Sprite
  • Content
  • 24 jul 2018 @ 09:40
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • ContentCampagnes

Jongeren maken de beste keuzes als ze niet teveel piekeren over conventies of wat anderen hiervan vinden, vindt Sprite. Om dit idee tot leven te laten komen is het frisdrankmerk een samenwerking aangegaan met Vice.

De campagne is gebaseerd op het inzicht van UM Studios dat het leven van twintigers vaak dynamisch is: 'Er liggen veel kansen en mogelijkheden, maar dit brengt ook keuzestress met zich mee.'

De campagne bestaat uit online en social assets, redactionele artikelen, twee video's en een campagnepagina, met als doel de merkwaardering van Sprite onder jonge mensen te laten groeien. De campagne onderdelen worden deze zomer binnen het Nederlandse digitale ecosysteem van Vice verspreid.

Tim Geelen, brand manager flavours (Fanta & Sprite) bij Coca-Cola Nederland, laat weten: 'Dankzij Vice hebben we met verfrissende content Sprite een plek kunnen geven in de cultuur van twintigers. De samenwerking sluit goed aan bij waar Sprite voor staat: born to refresh, het is nooit te laat om je leven op eigen en frisse wijze om te gooien.'

Carsten Meijer, commerciaal directeur bij Vice, voegt toe: 'Bij Vice geloven we dat je op zoek moet gaan naar een logische plek voor jouw merk binnen de cultuur van je doelgroep. Je kunt pas een merkboodschap overbrengen als je weet wat er speelt in de leefwereld van je doelgroep. Enerzijds zorgt deze sweet spot dat een merk een authentieke rol kan innemen binnen de cultuur en anderzijds voegt het daadwerkelijk waarde toe voor de ontvanger. We zijn blij om dit met een merk als Sprite te kunnen doen.'



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken