BN'ers proberen Google Assistent uit

BN'ers proberen Google Assistent uit
  • Content
  • 10 aug 2018 @ 14:21
  • 16013 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • ContentVideo

De Google Assistent is ook bekend Nederland niet ontgaan. PR-bureau Glasnost maakte samen met videobureau Four Creating een video waarin BN'ers de digitale hulp testen in hun dagelijks leven.

'De uitdaging zat 'm in het aantonen dat de Google Assistent niet simpelweg vertaald is naar het Nederlands, maar ook echt onze cultuur begrijpt', zo laat Rachid Finge, communicatiemanager bij Google Nederland, weten. 'Wij Nederlanders zijn de enigen die met 'een appje' een WhatsApp-bericht bedoelen in plaats van een app in de Play Store. De Google Assistent begrijpt dat.'

In de video proberen bekende Nederlanders als Yes-R, Hans Kàzan en Wilfred Genee (foto) de digitale assistent uit. 'Een mix van iconische BN'ers en artiesten geeft de video direct de Nederlandse sfeer die we zochten. Gecombineerd met handige en grappige commando's is het een video geworden waar we trots op kunnen zijn', stelt Chris Peters van Glasnost.

Lees ook: Google pakt uit met voice-search in het Nederlands



Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken