'B2B-content vergt een andere vorm van creativiteit'

'B2B-content vergt een andere vorm van creativiteit'
  • Content
  • 9 aug 2018 @ 11:21
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • PersonaliaContent

In #21 van de Content Rally: Larissa Kramer, mede-eigenaar van Snip Snap on Social. Wat is haar visie op het contentmarketingvak?

Wat is de grootste misvatting op het gebied van contentmarketing?

Dat contentmarketing het meest effectief is voor B2C. Veel merken hebben het idee dat social content creatief of grappig moet zijn en dat dit niet past bij een zakelijke speler. Naar mijn idee moet content vooral passend zijn bij de klantreis. De consument moet de content als een cadeau'tje ervaren. Juist om die reden vind ik het leuk om ook voor B2B te werken. Het vergt een andere vorm van creativiteit.

Welk merk zet naar jouw idee contentmarketing het slimst in en waarom?

Op het moment ben ik fan van Appie Today op YouTube. Ze hebben slimme formats bedacht: van Buik Billen Bonus tot aan BeurtBalkje. Ik vind het knap dat Appie Today durft te investeren en ben ervan overtuigd dat dat op de langere termijn zijn vruchten afwerpt.

Welk merk zou naar jouw idee meer met contentmarketing moeten doen en waarom?

Ik vind de travel business achterlopen. Het zijn vooral de grote jongens en de vliegtuigmaatschappijen die het goed doen. Aanbevelingen van vrienden en familie in de reissector is belangrijk, zonde dat merken dat niet optimaal benutten. Finca Les Coves doet dat wel goed. Ze zijn nog maar een half jaar geleden gestart, toch zie ik ze regelmatig in mijn Instagram-tijdlijn verschijnen. Ook hebben een aantal betrouwbare influencers er iets over geplaatst. Je hoeft dus niet persé een grote partij te zijn om impact te maken.

Wat is op dit moment de grootste uitdaging voor contentmarketeers?

Om bereik met goede engagement te realiseren. Gek eigenlijk, want hier draait contentmarketing om. De basis is goede content creëren. Als we dat blijven doen, is er niets aan de hand. Toch wordt het ons lastig gemaakt door het recent aangepaste algoritme en de hoeveelheid content die beschikbaar is. Hoe maak je tumb stopping content? Het is een organisch spel en als contentmarketeer ben je daar voortdurend mee bezig.

Aan wie geef je het stokje door en waarom?

Aan Valentine de Jong, managing director bij HelloSparkle. Zij creëert samen met influencers contentmogelijkheden voor merken. Een mooi kijkje in de keuken.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken