Durex beschermt jongeren hun banaan

Durex beschermt jongeren hun banaan
  • Content
  • 15 aug 2018 @ 16:01
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • ContentSocial mediaBranded content

Durex wil meer bewustzijn onder jongeren rondom veilige seks creëren en heeft daartoe samen met Xite en The Story Lab de campagne Protect Your Banana gelanceerd. Het is voor het eerst dat het condoommerk een dergelijke branded media partnership inzet.

Het door The Story Lab ontwikkelde concept van Protect Your Banana is gebaseerd op het veelvuldig gebruik van emoji's als synoniem voor seks, zoals bijvoorbeeld de banaan. Met de inzet van influencers als Nina Warink (foto), Bokoesam en Kaj Gorgels, een integratie in het wekelijkse YouTube-programma Festilab en een push op de kanalen van Xite moet onder jongeren meer bewustzijn rondom veilige seks worden gecreëerd.

Om de nodige reuring te realiseren hebben genoemde influencers foto's via hun Instagram-pagina verspreid, met de hashtag #ProtectYourBanana. In de Festilab-aflevering stelt presentator Kaj Gorgels bezoekers van Solar Festival vragen over liefde, flirten en veilige seks. 'Om te benadrukken wat er gebeurt met je banaan als je deze niet goed beschermt, werden er verschillende challenges uitgevoerd met bananen. Hoe beurs is een banaan na een rondje crowdsurfen of een rondje bier halen?'

Geen sexy onderwerp

Louiza Voorthuijsen, director content & brand partnerships bij Xite, laat weten: 'We hebben het concept van The Story Lab op een natuurlijke wijze doorvertaald naar onze kanalen, in content die onze volgers van ons gewend zijn. Op deze manier kunnen we een serieuze en belangrijke boodschap op een leuke manier overbrengen aan de doelgroep.'

Tamara van der Vos, creatief bij The Story Lab, voegt daaraan toe: 'Veilige seks is nu eenmaal geen sexy onderwerp, daarom hebben we de boodschap verpakt op een wijze dat het jongeren aanspreekt en makkelijk te begrijpen is.'



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken