Esther de Bruin: 'Shopper influencers geven merken plek in hun gesprekken'
- Content
- 24 aug 2018 @ 10:32
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - ContentEvenement
- 24 aug 2018 @ 10:32
- Lucas Boon
Als business development manager bij The Insiders brengt Esther De Bruin merken in contact met shopper influencers die hun productervaringen delen op een manier zoals ze dat met vrienden en familie doen. Op dinsdag 11 september vertelt ze hierover op het eerste Influencer Marketing Event. We blikken vast vooruit.
Influencer Marketing Event vindt plaats op dinsdag 11 september in DeFabrique te Utrecht. Ga hier naartoe voor meer informatie en scoor hier je tickets.
Wat kunnen we in een notendop verwachten van je talk op Influencer Marketing Event?
In mijn presentatie laat ik zien hoe marketeers shopper influencers kunnen inzetten en met welk resultaat. Als mensen die je kent een product aanbevelen, kan dat invloed hebben op jouw aankoopbeslissingen. Ook aanbevelingen van mensen die je niet kent trouwens, bijvoorbeeld in de vorm van reviews. Op deze manier hoef je als merk niet te wachten of je een rol krijgt in de gesprekken met vrienden, familie of collega's, maar kun je dit pro-actief stimuleren.
Welke influencer is voor een jou een voorbeeld en waarom?
Dat is natuurlijk de community van The Insiders, die wereldwijd bestaat uit miljoenen consumenten. Dagelijks delen zij op ons platform hun ervaringen, van kattenvoer tot anti-roos shampoo, stofzuigers of het maken van een fotoboek. De invloed zit niet enkel in het individu, maar ook in de schaal waarop ze hun aanbevelingen delen. En natuurlijk haal ik daar zelf ook ideeën voor aankopen uit.
Welk merk in het kader van influencer marketing is voor jou een voorbeeld en waarom?
In de online context vind ik de manier waarop Hema consumer generated content inzet op hun social kanalen leuk. Ze re-grammen de content van hun ambassadeurs en geven hen daarmee echt een podium. Bovendien sluit het laten zien van authentieke content goed aan bij 'Echt Hema'.
Met The Insiders focus je op shopper influencers, zogenaamde merkambassadeurs. Vertel?
We hebben allemaal mensen in onze omgeving die we te rade gaan, bijvoorbeeld als je op zoek bent naar een nieuwe telefoon. Als je nagellak dagen mooi blijft zitten, deel je dat met vriendinnen die ook op zoek zijn naar het beste product. En als je ergens lekker hebt gegeten, wil je dat als tip delen met vrienden en familie. Doordat wij gericht shopper influencers selecteren, vinden we de beste ambassadeurs voor het bewuste product of merk. We geven die influencers een oprechte productervaring en stimuleren ze die ervaring te delen. Eerlijk en authentiek. Tegen je vrienden wil je niet liegen.
Op welke case van the Insiders ben je trots en waarom?
Een mooie case is die van Appelsientje. Het merk wilde graag misvattingen rondom sap in een pak, bijvoorbeeld dat het meer suiker zou bevatten, wegnemen en werkte daartoe samen met 7.500 Insiders, zoals wij ze noemen. De Insiders deelden in een aantal weken hun opgedane kennis en ervaring met Appelsientje in ruim 1.2 miljoen gesprekken en realiseerden 450.000 impressies via social media. Gevolg: Appelsientje zag op alle gewenste punten een significante verschuiving met betrekking tot kennis over het product.
Influencer marketing wordt nog weleens afgedaan als hype. Wat vind je daarvan?
In mijn beleving gaat influencer marketing erover dat niet merken maar mensen met invloed vertellen waarom een product of dienst de moeite waard is. Bij The Insiders maken wij daarbij gebruik van de gesprekken tussen die mensen. En gesprekken zullen altijd blijven.
Je hebt een verleden als redacteur bij onze zustertitel Twinkle. Mooiste tijd van je leven?
Dat was zeker een hele leuke tijd. Twinkle bestond net een jaar (2006, red.) en e-commerce was in opkomst. Het gaf mij de kans om deze ontwikkelingen op de voet te volgen. Twinkle is een gerenommeerde titel; als ik het magazine op bureaus zie liggen, ben ik trots op daar onderdeel van uit te hebben gemaakt.
Influencer Marketing Event vindt plaats op dinsdag 11 september in DeFabrique te Utrecht. Ga hier naartoe voor meer informatie en scoor hier je tickets.
Lees ook interviews met sprekers:
- Suzanne de Bakker: 'Het draait om het onderwerp, niet om de influencer'
- Roos van Vugt: 'Interacties binnen een kleinere community zijn bepalender'
- Kirsten Jassies: 'Het gaat om wie je vertrouwt, wie je bewondert'
- Damien Poelhekke: 'Performance en merkbelevenis verhogen door influencermarketing'
- Nikki van de Sanden: 'Merken zouden influencers meer als bedrijf moeten zien'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Realityprogramma Het Blok en Praxis... 23-04-2024
- EasyToys lanceert realityshow The... 22-04-2024
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing