Feyenoord stuurt supporters persoonlijke infographic

Feyenoord stuurt supporters persoonlijke infographic
  • Content
  • 7 aug 2018 @ 16:32
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • VoetbalDigitaalContent

Rondom het 110-jarige bestaan van de club heeft Feyenoord 450.000 supporters per e-mail een persoonlijke infographic gestuurd. Verantwoordelijk bureau is B.made.

In de zogenaamde Feyenoord-story vindt de supporter onder meer hoeveel doelpunten er sinds zijn/haar geboorte zijn gemaakt en wanneer de eerste overwinning van Feyenoord was.

De campagne is door de Rotterdamse voetbalclub zelf bedacht en uitgewerkt en vormgegeven in samenwerking met digital agency B.made. Feyenoord heeft alle feiten en cijfers beschikbaar gemaakt en B.made is verantwoordelijk voor de technische realisatie van de infographics.

Alle supporters die bij Feyenoord bekend zijn met hun geboortedatum en hebben aangegeven dat ze e-mails willen ontvangen van de club, ontvingen hun persoonlijke Feyenoord-story per e-mail. Feyenoord laat weten dat de story meer dan 12.000 keer is gedeeld via WhatsApp, Twitter en Facebook.

Bekijk hier de volledige infographic van Bas Schreurs, Feyenoord-fan en tevens database marketeer bij de club.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken