Nikki van de Sanden: 'Merken zouden influencers meer als bedrijf moeten zien'

Nikki van de Sanden: 'Merken zouden influencers meer als bedrijf moeten zien'
  • Content
  • 6 sep 2018 @ 10:11
  • 28279 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • ContentPersonaliaEvenement

Als influencer reist Nikki van de Sanden (ruim 55k volgers op Instagram) de wereld over waarbij ze samenwerkt met hotelketens en merken als Hunkemöller. Op dinsdag 11 september vertelt ze hierover op het eerste Influencer Marketing Event.

Influencer Marketing Event vindt plaats op dinsdag 11 september in DeFabrique te Utrecht. Ga hier naartoe voor meer informatie en scoor hier je tickets.

Wat kunnen we in een notendop verwachten van je talk op Influencer Marketing Event? Wat ga je de aanwezigen bijbrengen?

Ik ga uitleggen hoe en waarom ik ben begonnen met dit werk en zal voorbeelden geven van mijn meest succesvolle promoties. Bepaalde samenwerkingen ga ik niet aan, en daar wil ik ook over vertellen. Ik ken veel andere influencers en weet wat zij graag anders zouden willen zien bij samenwerkingen met merken. Ik hoop inzicht te kunnen geven in influencer marketing als fenomeen, zodat toekomstige campagnes voor beide partijen (merk en influencer) succesvol kunnen worden opgezet.

Hoe ziet de samenwerking met Hunkemöller er concreet uit? Wat doe jij voor het merk en andersom?

Mijn samenwerking met Hunkemöller is de enige onbetaalde. Ik post foto's op Instagram met hun producten, plaats acties in mijn Stories en schrijf blogs over het merk. Het promoten van producten kost veel tijd en moeite. Ik denk dat merken meer zouden kunnen inzien dat influencers in dit kader eigenlijk gewoon een bedrijf zijn. Toch kies ik er -ondanks het niet ontvangen van een vergoeding- voor om met Hunkemöller te werken om het simpele feit dat het mijn eigen bereik vergroot. In mijn presentatie op Influencer Marketing Event zal ik ook vertellen hoe ik 1.500 volgers ben toegenomen met een winactie voor Hunkemöller en hoe bezoekers dit zelf kunnen toepassen voor hun merk.

Met welk merk zou je graag nog willen samenwerken en waarom?

Ik zou het leuk vinden om met een reisorganisatie als TUI te werken. Dan kan ik mijn ervaringen delen over de reizen die ik in opdracht maak, content maken op de bestemmingen en actuele aanbiedingen delen met de swipe-up functie in mijn Stories.

Je hebt recent ook een influencer community opgericht. Vertel? Wat is je doel daarmee?

Op een gegeven moment ontving ik dagelijks berichten met vragen over wat ik doe. Hoe krijg ik het voor elkaar zoveel en zo luxe te reizen? Hoe heb ik mijn following weten op te bouwen? Dit soort vragen krijg ik van studenten tot aan de grote merken. Er is enorm veel vraag maar men weet vaak niet waar te beginnen. Om elkaar te kunnen helpen, ben ik deze community gestart.

Influencer marketing wordt nog weleens afgedaan als hype die binnenkort weer is overgewaaid. Wat vind je daarvan?

Je ziet dat merken niet meer kiezen voor de 'sterren' met miljoenen volgers, maar voor het bereiken van een veel gerichter, goedkoper en kleiner publiek van de micro influencers. Ik denk dat dit zo zal blijven, maar dat de kennis over influencer marketing snel groter wordt. Door de verbreding in kennis worden influencers dan specifieker gekozen en de campagnes beter opgezet.

 

Influencer Marketing Event vindt plaats op dinsdag 11 september in DeFabrique te Utrecht. Ga hier naartoe voor meer informatie en scoor hier je tickets.

 

Lees ook interviews met sprekers:

 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken