Syrische vluchteling in nieuwe campagne Iamtoro

Syrische vluchteling in nieuwe campagne Iamtoro
  • Content
  • 21 aug 2018 @ 11:13
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Social mediaCampagnesContent

Acteur Everon Jackson Hooi heeft voor de nieuwe campagne van zijn boxershort-merk Iamtoro 'echte mannen' gezocht die vertellen over obstakels die ze hebben overwonnen. In totaal zijn er twaalf mannen met een bijzonder verhaal geselecteerd, waaronder de Syrische vluchteling Daniël.

Hooi stelt dat echte verhalen meer kracht hebben dan alleen een mooi plaatje en startte daarom de zoektocht naar ambassadeurs die vanuit hun volharding een verhaal vertellen dat anderen inspireert. Het merk heeft er bewust voor gekozen geen professionele modellen in te zetten, maar 'echte mannen'. Aspirant modellen konden zich via social media aanmelden, hieruit zijn twaalf mannen voor de campagneshoot geselecteerd. Hun verhalen worden middels portretvideo's (zie onder) gedeeld.

Wilskracht

Onder de aanmeldingen zit Daniël die op zijn veertiende in zijn eentje Syrië ontvluchtte om zo uit handen van het leger te blijven, dat jongens verplicht mee te vechten. Na een lange tocht door Syrië en Turkije belandde hij uiteindelijk in Nederland, waar hij inmiddels zijn studie heeft afgerond en een baan heeft gevonden. 'Als je in jezelf gelooft, is alles mogelijk', aldus Daniël. Hooi voegt daaraan toe: 'Daniël heeft veel ellende achter de rug, maar staat krachtig en positief in het leven. Hij is het ultieme voorbeeld van wilskracht en doorzettingsvermogen. En dat is precies waar Iamtoro om draait.'

Op zondag 2 september wordt Iamtoro officieel gelanceerd bij de Hangar in Amsterdam. Tijdens dit event wordt de collectie getoond en geven ook alle twaalf de modellen acte de présence.



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken