Colin Kaepernick gezicht van nieuwe Nike-campagne

Colin Kaepernick gezicht van nieuwe Nike-campagne
  • Content
  • 4 sep 2018 @ 11:56
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • RetailContentCampagnes

Voor de nieuwe Just do it-campagne van Nike is het sportmerk een samenwerking met American Football-speler Colin Kaepernick aangegaan. Hij twitterde gisteravond een foto van zichzelf met begeleidende tekst: 'Believe in something. Even if it means sacrificing everything'.

Om Kaepernick was de afgelopen jaren een hoop te doen. Zo was hij de eerste Football-speler die knielde tijdens het volkslied dat traditiegetrouw voor elke wedstrijd gezongen wordt. Met deze 'take a knee'-actie protesteerde hij tegen politiegeweld tegen donkere mensen. In april dit jaar ontving hij een mensenrechtenprijs van Amnesty International.

Gino Fisanotti, directeur van Nike, zegt over de samenwerking: 'We geloven dat Colin een van de meest inspirerende sporters van zijn generatie is, die zijn positie heeft gebruikt om de wereld vooruit te helpen.'

Tennisser Serena Williams is een van de andere gezichten van de Just do it-campagne, die dit jaar dertig jaar oud wordt. De Twitter-post van Kaepernick is op het moment van schrijven goed voor 214.000 retweets.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken