'De politie zet contentmarketing effectief in om zaken op te lossen'
- Content
- 7 sep 2018 @ 10:14
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - ContentPersonalia
- 7 sep 2018 @ 10:14
- Lucas Boon
In #23 van de Content Rally: Frédérique Hanselaar (l) en Willeke Goossens, resp. brand specialist en nutrition & health manager bij Upfield. Hoe is hun kijk op het contentmarketingvak?
Wat is een grote misvatting op het gebied van contentmarketing?
Contentmarketing kan alleen effectief zijn als beide partijen, dus merk en publisher, daadwerkelijk overtuigd zijn en geloven in de content. Alleen dan creëer je authentieke en geloofwaardige content. Dat klinkt logisch, maar het wordt helaas lang niet altijd nageleefd.
Welk merk zet naar jullie idee contentmarketing slim in en waarom?
Een mooi voorbeeld van succesvolle contentmarketing is naar ons idee de Politie. Die groep staat met ongeveer 2.500 man sterk als het gaat om contentmarketing via Twitter, Facebook, YouTube en Snapchat. Het zijn voornamelijk mensen die vanuit hun eigen overtuiging zelf content genereren, waardoor die content behoorlijk authentiek is. Ook worden de kanalen effectief ingezet om zaken te helpen oplossen en daarmee is het een krachtig middel om een groot organisch bereik te creëren. Een win/win-situatie dus.
Welk merk zou naar jullie idee meer met contentmarketing moeten doen en waarom?
Het Europees Parlement en de Europese Commissie. Daar gebeuren goede, interessante en relevante dingen, maar de Nederlandse burger is er maar weinig van op de hoogte. Contentmarketing zou de perfecte manier kunnen zijn om meer inzicht in en een positievere perceptie over de instituten te krijgen.
Aan wie geven jullie het stokje door en waarom?
Marlisa Docter, connection planner Unilever bij Mindshare. Omdat zij ervoor zorgt dat de juiste content op de juiste plaats terecht komt.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
- Nieuwe campagne Toegift brengt... 03-04-2024
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing