'De politie zet contentmarketing effectief in om zaken op te lossen'

'De politie zet contentmarketing effectief in om zaken op te lossen'
  • Content
  • 7 sep 2018 @ 10:14
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • ContentPersonalia

In #23 van de Content Rally: Frédérique Hanselaar (l) en Willeke Goossens, resp. brand specialist en nutrition & health manager bij Upfield. Hoe is hun kijk op het contentmarketingvak?

Wat is een grote misvatting op het gebied van contentmarketing?

Contentmarketing kan alleen effectief zijn als beide partijen, dus merk en publisher, daadwerkelijk overtuigd zijn en geloven in de content. Alleen dan creëer je authentieke en geloofwaardige content. Dat klinkt logisch, maar het wordt helaas lang niet altijd nageleefd.

Welk merk zet naar jullie idee contentmarketing slim in en waarom?

Een mooi voorbeeld van succesvolle contentmarketing is naar ons idee de Politie. Die groep staat met ongeveer 2.500 man sterk als het gaat om contentmarketing via Twitter, Facebook, YouTube en Snapchat. Het zijn voornamelijk mensen die vanuit hun eigen overtuiging zelf content genereren, waardoor die content behoorlijk authentiek is. Ook worden de kanalen effectief ingezet om zaken te helpen oplossen en daarmee is het een krachtig middel om een groot organisch bereik te creëren. Een win/win-situatie dus.

Welk merk zou naar jullie idee meer met contentmarketing moeten doen en waarom?

Het Europees Parlement en de Europese Commissie. Daar gebeuren goede, interessante en relevante dingen, maar de Nederlandse burger is er maar weinig van op de hoogte. Contentmarketing zou de perfecte manier kunnen zijn om meer inzicht in en een positievere perceptie over de instituten te krijgen.

Aan wie geven jullie het stokje door en waarom?

Marlisa Docter, connection planner Unilever bij Mindshare. Omdat zij ervoor zorgt dat de juiste content op de juiste plaats terecht komt.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken