De artieste, de mix en de elektrische auto
- Content
- 4 sep 2018 @ 15:35
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Promotie
- 4 sep 2018 @ 15:35
- Sjaak Hoogkamer
De Brits-Kosovaarse singer-songwriter Dua Lipa is de nieuwe ambassadeur van Jaguar. Met behulp van speciale software in de nieuwe, geheel elektrische Jaguar I-PACE, is een remix gemaakt van haar nummer Want To.
Kosten noch moeite waren gespaard om heel Europa te laten kennismaken met dit technologische hoogstandje van het automerk. Tientallen journalisten waren ingevlogen om de livegang van de remix op 3 september tijdens een exclusief event The Pace: Season One in de Sugar City in Amsterdam mee te maken. Hier is ook de samenwerking tussen Dua Lipa en Jaguar gepresenteerd. Bij het event voor genodigden waren diverse muziekfans en sterren aanwezig, waaronder DJ Armin van Buuren, supermodel Doutzen Kroes en de Franse filmactrice Alix Bénézech, die een rol heeft in de nieuwe film Mission Impossible – Fall Out. Bij Season One staan de populaire SUV-modellen E-PACE, F-PACE en I-PACE centraal.
Sensoren
Volgend op het event in Amsterdam kunnen rijders in andere landen ook kennismaken met het remixen door te rijden met een van deze modellen tijdens een van de vele events die er zijn tot in 2019. Voor haar remix van ‘Want To’ registreerden slimme sensoren in de Jaguar I-PACE de rijstijl van Dua Lipa. De hoeveelheid gebruikte elektrische energie, haar manier van optrekken en remmen hebben het nummer ingekleurd, zowel qua tempo als arrangement en overall feel. De Dua Lipa x Jaguar versie van ‘Want To’ verschijnt op het album ‘Dua Lipa The Complete Collection’, waarvan de release op 7 september is.
Interactie
Volgens Aldo van Troost, pr manager bij Jaguar, is dit samenspel tussen muziek en technologie andermaal een voorbeeld hoe Jaguar de interactie tussen rijder en auto wil versterken. ‘Geïntegreerde systemen zoals InControl and Smart Settings registreren de rijstijl van de bestuurder en zijn voorkeuren en passen de diverse settings van de auto aan voor een betere rijbeleving. De Jaguar E-PACE, F-PACE en I-PACE beschikken over duizenden intelligente sensoren die alles monitoren en het rijden in deze modellen tot de fijnst mogelijke ervaring maken.’
Zes verschillende databundels worden tijdens elke rit verzameld met behulp van Jaguar’s InControl infotainment systeem. Dat gaat om data over remmen en optrekken, de terugwinning van energie bij remmen, energieverbruik, gemiddelde snelheid en richting. Deze informatie gaat draadloos naar de cloud dankzij 4G connectiviteit. De ‘Dua Lipa x Jaguar’ track gebruikt de gegevens van de auto samen met ultramoderne software om een gepersonaliseerde remix te componeren.
App
Via de web-based app kunnen Spotify-gebruikers de remix maken op basis van vaak beluisterde songs: dat wil zeggen dat de software daarmee weet welke muziekstijl en ritme de voorkeur heeft van de luisteraar. Die informatie wordt benut om het nummer van Dua Lipa te remixen op een manier die bij de gebruiker van de app in de smaak valt. Niet alleen rijders kunnen remixen, ook muziekfans van over de hele wereld kunnen hun eigen versie van de Dua Lipa song creëren door gebruik te maken van http://remix.jointhepace.com. Met deze innovatieve app is het mogelijk ‘Want To’ te personaliseren door gebruik te maken van de eigen Spotify streaminghistorie – data van beluisterde muziek wordt dan gebruikt om de Dua Lipa track te herschikken. De app maakt het ook mogelijk een eigen remix te maken door tappen op de mobiele telefoon om zo de ‘pace’ te bepalen van een nieuwe versie van het nummer. Elke gemaakte remix met deze app krijgen een unieke ‘Dua Lipa x Jaguar’ cover art image. Zo kan de gebruiker zijn muzikale creatie delen via social media-kanalen.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Realityprogramma Het Blok en Praxis... 23-04-2024
- EasyToys lanceert realityshow The... 22-04-2024
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing