Hearst lanceert bureau voor branded content

Hearst lanceert bureau voor branded content
  • Content
  • 6 sep 2018 @ 14:19
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • MakersContentBranded content

Uitgeverij Hearst Netherlands brengt sinds deze week alle branded content-activiteiten onder bij Hearst Agency. Anne Marije de Vries Lentsch, voormalig hoofdredacteur van Cosmopolitan, gaat het nieuwe bureau leiden.

Hearst brengt titels uit gericht op millennials, mannen en luxury, zoals Glamour, Esquire en Harper's Bazaar. De 'creative content consultancy unit' valt onder publishing group director Marscha Krouwel.

Hearst wil met deze zet een duidelijk signaal afgeven: 'alle redactionele assets (redactioneel vakmanschap, sterke merken en content intelligence) worden ingezet om de kwantitatieve impact van campagnes te optimaliseren.'

De methode van Hearst Agency bestaat uit het samenvoegen van data en content innovaties en wordt na een pilotperiode in Amerika en Engeland nu ook in Nederland uitgerold. Door de inzet van deze tools wil het bureau 'creative content intelligence' voor de adverteerder bieden.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken