Jochem Leegstra over Alter: 'Dit is letterlijk Anna Nooshin's alter ego'

Jochem Leegstra over Alter: 'Dit is letterlijk Anna Nooshin's alter ego'
  • Content
  • 10 sep 2018 @ 11:17
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Geen tag

Influencer Anna Nooshin heeft haar nieuwe creatieve concept genaamd Alter gelanceerd. Hier komen geen sponsors en adverteerders aan te pas, wel werkte ze samen met bureau ...,staat. Creative director Jochem Leegstra licht toe.

'Alter is geen variant op Linda, Wendy en &C', zo liet Nooshin eerder weten in het Parool. Het gaat hier meer om een creatief beeldproject: zonder tekst, betaalde content en advertenties. Het moet een platform worden voor jonge fotografen en stylisten in Nederland, Londen en Los Angeles.

Wat was de rol van ...,staat in de totstandkoming van Alter?

Leegstra: Anna zat een tijdje geleden bij ons, eigenlijk voor iets heel anders. Toen kwam dit idee ter sprake. Alter als naam en basisidee was er al, ook de shoots waren gedaan door Anna samen met haar partner Romy Bres.

Het was alleen nog niet één geheel, dus wij hebben met ...,staat de identiteit, branding, design, merchandise en het format gemaakt. Ook waren we verantwoordelijk voor de launch tijdens de Amsterdam Fashion Week afgelopen weekend.

Waarom komen er geen adverteerders aan te pas? Is dat niet juist nadelig?

Dit is letterlijk Anna's alter ego. Zij was daarin kraakhelder: sponsors en adverteerders horen hier niet thuis, daarvoor heeft ze al haar andere platformen. Anna heeft een drang naar optimale vrijheid en creativiteit.

Het businessmodel zit dus niet in reclame inkomsten, maar in de meerwaarde van Anna als merk en daarnaast in de verkoop van de merchandise - overigens zonder retail partners.

We voeren op het moment ook gesprekken over een ander nieuw platform, Pose, waarin merken wél op een relevante manier kunnen participeren en integreren. Pose moet een nieuw soort 'museum' worden, ofwel 'the most prettiest, cutest, Instagrammable place you've ever seen'.

Wat zijn de verwachtingen van Alter?

Om op creatief vlak een podium voor talent te zijn; een connectie van Anna's netwerk en haar uitlaatklep. Daarin gaat Alter verder dan de influencer Anna Nooshin. Commercieel gezien willen we het vier keer per jaar kunnen uitgeven. Het moet rendabel zijn.

Wanneer ben je tevreden?

Als het gaat werken zoals we bedacht hebben en het daarnaast ook commercieel een succes is - en dus kan bestaan zonder adverteerders.

 

Alter wordt vier keer per jaar uitgebracht. In elke editie brengt Nooshin een groep creatievelingen samen. In de eerste editie zijn dat onder meer Kraantje Pappie, Bizzey en Zwanetta Meyer. De nummers (€14,95 per stuk) zijn te verkrijgen via deze website die aanstaande woensdag live moet springen.

Lees ook: Anna Nooshin lanceert creatief concept Alter.

Beeld door Ewout Huibers, gemaakt tijdens de lancering van Alter op Amsterdam Fashion Week.



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken