Pro Life wil relatieproblemen bespreekbaar maken

Pro Life wil relatieproblemen bespreekbaar maken
  • Content
  • 24 sep 2018 @ 10:31
  • 9945 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • VideoCampagnesContent

Christelijke zorgverzekeraar Pro Life, onderdeel van Zilveren Kruis, heeft de campagne 'Zorgen voor elkaar' gelanceerd. Centraal hierin staat het bespreekbaar maken van relatieproblemen, dat wordt ondersteund door een videodocumentaire. Verantwoordelijk bureau is LVB.

Pro Life is een verzekeraar met eigen signatuur: het biedt zorgverzekeringen die passen bij een christelijke levensovertuiging. Uitgangspunt van de campagne is mensen bijstaan door tips en informatie te geven, of ze door middel van professionele hulp verder te helpen. Met hulp van contentmarketingbureau LVB is een strategie ontwikkeld die ervoor moet zorgen dat meer christelijke mensen bekend worden met de uitgangspunten van Pro Life.

In de eerste campagne staat christelijke relatietherapie centraal. Onderdeel van de campagne is een videodocumentaire over relatietherapeut Petra van Bodegraven. In de documentaire komt een christelijk stel aan het woord dat vertelt over de waardevolle bijdrage van therapie voor hun relatie. Via social media, PR, dagbladen, radio en de themawebsite wordt de komende maanden aandacht gevraagd voor relaties.

Jos Leijenhorst, directeur Pro Life, laat weten: 'Deze campagne vraagt veel gevoeligheid; we willen een taboe bespreekbaar maken zonder belerend en betuttelend te zijn. LVB heeft een integer, indringend en intiem portret gemaakt van een echtpaar in relatietherapie, dat hier helemaal recht aan doet. Dat komt in uitdrukking in zowel de filmtechniek, de verhaallijn als de quotes die zijn geselecteerd.'

Bekijk de eerste aflevering hier.

De teaser is hieronder te zien:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken