ASR lanceert contentplatform voor vrouwen die financieel vooruit willen
- Content
- 3 okt 2018 @ 10:58
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - CommunicatieBloggenContent
- 3 okt 2018 @ 10:58
- Lucas Boon
Verzekeringsmaatschappij ASR heeft ikdenkvooruit.nl gelanceerd, een platform dat vrouwen moet helpen er financieel sterker voor te staan. 'Onze missie is om vrouwen in Nederland financieel redzaam te maken.'
Met name bij pensioenen ziet ASR dat vrouwen nog weinig bezig zijn met hun financiën, vooral als het gaat over de toekomst. Meer dan 50% van de Nederlandse vrouwen is niet financieel redzaam, stelt de dienstverlener. 'Daarnaast heeft 32% 'helemaal niets geregeld voor het geval ze er alleen voor komen te staan.'
In deze tijden van de diversitydiscussie roept dit wel de vraag op: waarom alleen voor vrouwen? Er zijn toch ook mannen die financieel afhankelijk zijn? Het antwoord op de website: 'Uit onderzoek blijkt dat de economische zelfstandigheid en zelfredzaamheid van vrouwen lager ligt dan mannen. Het gaat daarbij vooral om het bewustzijn en het inzicht in de eigen financiële situatie. Vrouwen lopen daarbij ook een hoger risico dan mannen, volgens een onderzoek van het CBS. Bij een scheiding zien we dat mannen gemiddeld 0,2% aan koopkracht moeten inleveren, tegen ca. 25% bij vrouwen.'
Het platform is opgericht door Wilmar Zomer, strategisch marketeer bij ASR. Het concept is ontwikkeld in samenwerking met Cor Hospes (Merkjournalisten) en True Ideas.
Ga voor meer informatie naar de website.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
- Nieuwe campagne Toegift brengt... 03-04-2024
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing