ASR lanceert contentplatform voor vrouwen die financieel vooruit willen

ASR lanceert contentplatform voor vrouwen die financieel vooruit willen
  • Content
  • 3 okt 2018 @ 10:58
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • CommunicatieBloggenContent

Verzekeringsmaatschappij ASR heeft ikdenkvooruit.nl gelanceerd, een platform dat vrouwen moet helpen er financieel sterker voor te staan. 'Onze missie is om vrouwen in Nederland financieel redzaam te maken.'

Met name bij pensioenen ziet ASR dat vrouwen nog weinig bezig zijn met hun financiën, vooral als het gaat over de toekomst. Meer dan 50% van de Nederlandse vrouwen is niet financieel redzaam, stelt de dienstverlener. 'Daarnaast heeft 32% 'helemaal niets geregeld voor het geval ze er alleen voor komen te staan.'

In deze tijden van de diversitydiscussie roept dit wel de vraag op: waarom alleen voor vrouwen? Er zijn toch ook mannen die financieel afhankelijk zijn? Het antwoord op de website: 'Uit onderzoek blijkt dat de economische zelfstandigheid en zelfredzaamheid van vrouwen lager ligt dan mannen. Het gaat daarbij vooral om het bewustzijn en het inzicht in de eigen financiële situatie. Vrouwen lopen daarbij ook een hoger risico dan mannen, volgens een onderzoek van het CBS. Bij een scheiding zien we dat mannen gemiddeld 0,2% aan koopkracht moeten inleveren, tegen ca. 25% bij vrouwen.'

Het platform is opgericht door Wilmar Zomer, strategisch marketeer bij ASR. Het concept is ontwikkeld in samenwerking met Cor Hospes (Merkjournalisten) en True Ideas.

Ga voor meer informatie naar de website.

 
Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken