Fresh Bridge nog altijd klaar met stockfoto's

Fresh Bridge nog altijd klaar met stockfoto's
  • Content
  • 2 okt 2018 @ 14:01
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • ContentCampagnes

Fresh Bridge gaat wederom de strijd aan tegen stockfotografie met de #Stocktober-campagne. Een maand lang communiceert het contentmarketingbureau uit Den Haag via social media op ludieke wijze met louter nagemaakte stockfoto's.

Volgens Fresh Bridge horen stockfoto's niet thuis in een content strategie. 'Het is per definitie content die niet echt of authentiek is. Daar prikt iedere doelgroep snel doorheen', vindt Chris Derksen, senior client lead bij het bureau. Met #Stocktober pleit Fresh Bridge deze maand -net als vorig jaar- voor 'het echte authentieke verhaal'.

Roderick Cremers, founder van Fresh Bridge, laat weten: 'Het gaat in marketingcommunicatie al lang niet meer alleen over het product of dienst. Het gaat over het verhaal, storytelling, het vertrouwen van de consument in een merk en de noodzaak om als merk dichtbij de doelgroep te staan. Hiermee wil je een lange termijnrelatie opbouwen waar deze authenticiteit consistent in terugkomt. Alles wat stockbeelden niet kunnen bieden. Die zijn gemaakt in een algemene setting en vaak met generieke over the top emoties. Ze hebben dus nooit het verhaal en de emotionele insights van het merk en de doelgroep als uitgangspunt. Daardoor blijven ze generiek en zijn ze niet echt.'

Meer foto's zijn te vinden op de Facebook-pagina van Fresh Bridge.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken